۵۰۰ دلار بدهید تا وارد بهشت شوید

جهان صنعت نیوز:  مودسته امبابازی، سخنگوی اداره تحقیقات پلیس روآندا به خبرنگاران گفت که پلیس کیگالی “گِرِگ اسکوف” کشیش آمریکایی مبلغ مسیحیت را به همراه پسرش به دلیل برگزاری جلسات غیرقانونی و اخلال در نظم عمومی در این شهر دستیگر کرده است.


وی گفت: این دو شخصیت تبشیری آمریکایی که از سال ۲۰۰۳ در این کشور بسر می برند، قبل از اینکه برای شرکت در یک کنفرانس خبری وارد یک کاباره در نزدیکی استادیوم ملی این کشور شوند توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شدند.

این مقام پلیس روآندا ، صدور بیانیه های ضد دولتی، برهم زدن نظم عمومی و برگزاری جلسات غیرقانونی را از جمله اتهامات کشیش اسکوف عنوان کرد و گفت: پلیس سال گذشته یک کلیسا و یک شبکه رادیویی اسکوف به نام “ایمیزینگ گریس” را در محل همین کاباره که در مالکیت او قرار دارد تعطیل کرد چرا که او و پسرش بارها دولت را متهم کردند که با سیاست های فرهنگی دینی شان مردم را به جهنم هدایت می کنند.

خبرگزاری رویترز نیز از کیگالی گزارش داد که این شبکه رادیویی برنامه هایی را برای شهروندان این کشور آفریقایی و کشورهای همسایه پخش می کرد که موجب بروز تنفر در میان خیل عظیمی از جامعه به ویژه در زنان می شد، چرا که او در موعظه های خود زنان را شیطان می خواند.

سال گذشته نیز یک کشیش دیگر در زیمبابوه در حالی که ادعا می کرد همچون حضرت مسیح (ع) دارای کرامات است و بلیط ورود به بهشت می فروخت توسط پلیس آن کشور به اتهام کلاهبرداری دستگیر شد.

این کشیش هر بلیط ورود به بهشت را به قیمت حدود ۵۰۰ دلار آمریکا به مردم می فروخت و این در حالی است که متوسط درآمد روزانه مردم زیمبابوه ۲ دلار است .

پلیس زیمبابوه سال ۲۰۱۷ نیز یک کشیش دیگر را در “هراره” پایتخت این کشور دستگیر کرده بود که ادعا می کرد با خدا در تماس مستقیم است و خدا به او دستور می دهد پیامهایش را به مردم برساند . او در صفحه شخصی اش در فیس بوک نوشته بود مانند حضرت عیسی (ع) بر روی آب راه می رود، اما بعد از آنکه یک هفته دعا کرد و روی آب رفت، توسط سه تمساح بلعیده شد.

چندی پیش نیز یک کشیش در زیمبابوه ادعا کرده بود خداوند از طریق تلفن همراه با او در ارتباط است و این باعث شده بود شمار زیادی از مردم ساده لوح دور او جمع شوند. او پیوسته به طرفداران خود وعده ثروتمند شدن را می داد.ایرنا

 

عمومی
شناسه : 53744
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا