گزارش یک «برخورد»: دختر حادثه تهران پارس مقصر بود یا پلیس؟

جهان صنعت نیوز| چند جوان در یک پارک واقع در شمال شرق تهران(تهرانپارس) رفتار نامتعارفی داشتند، پلیس برای کنترل آنها به پارک وارد می شود ولی یکی از دخترها، به پلیس حمله می کند و یکی از درجه داران نیروی انتظامی با عصبانیت او را به خودرو سوار می کند. این روایت پلیس از فیلمی است که این روزها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

پس از آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا، مسئولان ناجا هشدار دادند به شدت با پدیده بدحجابی مقابله خواهند کرد.

این مسئله موجب شد برخوردهایی درباره پدیده بدحجابی در سطح کشور به وجود بیاید. از جمله در پارک پلیس، واقع در یکی از شمال شرقی ترین نقاط تهران، برخورد پلیس با دخترانی که حجاب را به درستی رعایت نمی کردند، با انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی، شکل و صورت جدیدی یافت. طبق توضیح پلیس، دختری که در فیلم مشاهده می شود، مواد مخدر استفاده کرده بود و وضعیت درستی نداشت و با مامور نیروی انتظامی درگیر شد و عینک او را شکست.

توضیحات رئیس پلیس منطقه شرق تهران در یک برنامه تلویزیونی درباره فیلم منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از آن بود که با ماموران پلیسی که در فیلم دیده می شوند، برخورد شده است.از طرفی خبری که درباره عزل و بازداشت دو مامور پلیس منتشر شد، چند ساعت بعد تقریبا تکذیب و منوط به تحقیقات بیشتر از ماجرا شد.

با این وجود، برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند از پیگیری فیلم منتشر شده در شبکه های اجتماعی دست برنخواهند داشت و موضوع تا حد سئوال از وزیر کشور مطرح خواهد شد.

عارف، نماینده تهران در واکنش به موضوع برخورد پلیس با دختر بدحجاب در پارک پلیس در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: بارها گفته‌ام که یکی از تفاوت‌های انقلاب ما با دیگر انقلاب‌های جهان وجه فرهنگی و اخلاقی آن است. متاسفانه در چهل سالی که از عمر انقلاب گذشت نتوانسته‌ایم به خوبی در ارتقا فرهنگ گام‌های موثری برداریم؛ به همین دلیل است که هر از چند گاهی شاهد برخوردهای زشت، زننده و خشن با بانوان کشورمان توسط افرادی که باید الگوی فرهنگی و ارزشی کشور باشند هستیم.

البته رحمانی فضلی هم در مقابل این موضعگیری مجلس، ساکت ننشست و در نهایت وزیر کشور پاسخی برای ماجرای فیلم برخورد با دختر هنجارشکن به رسانه ها داد و گفت:این موضوع در دست بررسی است و نتایج آن اعلام خواهد شد

این مسئله حتی به جلسات هفتگی علی ربیعی، سخنگوی دولت هم کشیده شد و او درباره موضوع فیلم منتشر شده در شبکه های اجتماعی توضیح داد و گفت: ماجرای پارک پلیس تهران نیازمند رسیدگی قضایی است و رئیس جمهور با وزیر کشور در این زمینه صحبت کرده‌اند، نوع واکنش با جرمی که حتی اگر اتفاق افتاده باشد قابل قبول نیست.

فیلم منتشر شده از جلسه ربیعی هم نشان می دهد او نوع برخورد پلیس با هنجارشکنی را قبول نداشته و به این مسئله معترض است.

البته سازمانهای مردمی حمایت از حقوق کودکان هم به موضوع وارد شدند و گفتند:از برخورد غیرقانونی، غیرقابل توجیه و خشونت‌آمیز یک مامور نیروی انتظامی با یک نوجوان در یکی از پارک‌های تهران به سازمان بازرسی کل کشور شکایت خواهند کرد.

با وجود همه این واکنش‌ها هنوز مشخص نشده که در نهایت برخورد پلیس با دختر هنجارشکن محکوم می‌شود یا اینکه با توجه به خشونتی که او نسبت به مامور پلیس داشته، موضوع به شکل دیگری خاتمه می‌یابد.

عمومی
شناسه : 30685
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا