کولیوند: همه ۵میلیون نفر مهاجر در کشور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

به گزارش جهان صنعت نیوز: از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت جمعیت هلال احمر به ویژه در ایام نوروز، افزود: در پایگاه های امداد و نجات امدادگران و نجاتگران حضور دارند که خالصانه به هموطنان کمک ارائه می کنند و مهمترین وظیفه ما توجه ویژه به وضعیت این عزیزان است.


وی ادامه داد: از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا بر اساس قانون در راستای جذب این افراد به جمعیت هلال احمر کمک کند.

کولیوند با تاکید بر اینکه در جمعیت هلال احمر جذب نداشتیم و در تلاش هستیم با همکاری سازمان امور استخدامی، نجاتگران واجد شرایط را جذب کنیم، گفت: جوانانی زیادی هم از طریق امدادگری علاقه خدمت به هموطنان دارند و روز به روز تعداد این افراد را با آموزش های لازم، بیشتر می کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت سازمان امداد و نجات، سازمان های داوطلبان و جوانان هم فعالیت های خوبی داشتند و با جذب افراد جوان و انقلابی و همچنین خیرین، به هموطنان به ویژه افراد کم برخوردار کمک های بسیار خوبی انجام داده اند.

کولیوند با اشاره به ارائه خدمات مناسب به ویژه در سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا خدمات مناسب ارائه دهیم و مردمی که نیاز به دارو های اساسی دارند، امیدشان به داروخانه های هلال احمر است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اگر مجوزهای لازم را به جمعیت هلال احمر دهند، شرکت های دارویی مناسبی داریم و می توانیم مستقیم از تولیدکنندگان دارو های لازم را به کشور وارد کنیم.

کولیوند با بیان این که  خدمات جمعیت هلال احمر در کشور بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: در چهار ماه اخیر نشست های مختلف با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر داشتیم و نظراتی دادیم که مورد استقبال فدراسیون جهانی قرار گرفت.

وی ادامه داد: حدود ۵ میلیون نفر مهاجر در کشور داریم و تمام این افراد واکسیناسیون شدند و از امکانات تفریحی، سیاحتی و غیره استفاده می کنند که در دنیا بی‌نظیر است و اگر تحریم های ظالمانه نبود، خدمات بیشتری به هموطنان و حتی مهاجران ارائه می کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: برای صدمین سالگرد تأسیس جمعیت هلال احمر مراسم بین المللی داریم و رئیس صلیب سرخ و هلال احمر را دعوت کردیم که درخواست وی دیدار با مقام معظم رهبری بود.

کولیوند ادامه داد: یکی دیگر از افتخارات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دریافت جایزه “هانری داویسون” برای فعالیت های برجسته اخیر این جمعیت بود که  هر دو سال یک بار به دو تا چهار کشور اهدا می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ورود و انجام واکسیناسیون و همچنین غربالگری مسافران در مبادی مرزی نقش بسیار تاثیر گذاری داشت.  

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با همکاری دیگر نهادها در محله های کم برخوردار ورود کرده تا آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم که از همه مهمتر آموزش های همگانی را شروع کردیم و از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم کمک کنند تا سطح اطلاعات آگاهی مردم در مواجهه با حوادث را بالاتر ببریم.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 253517
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا