کاهش ۱۹ درصدی ذخایر آبی سدهای تهران

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمد شهریاری، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار داشت: حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران با کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعبی در مقایسه با روز مشابه سال گذشته مواجه بوده و به حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: حجم آب موجود در مخازن سدهای پنج گانه استان تهران تا کنون با کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعبی در مقایسه با حجم ۷۸۶ میلیون مترمکعبی زمان مشابه سال گذشته، به حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب رسید.

شهریاری با اشاره به اینکه میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۱۸۰.۱ میلیمتر بوده است‌، عنوان کرد: این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۶۶ میلیمتر بوده که با کاهش ۳۲ درصدی مواجه است.

وی ادامه داد: حجم آب ورودی به دریاچه سدهای استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۳۴ میلیون مترمکعب بوده که با کاهش ۱۹ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته همراه است.

شهریاری در خصوص آمار آب ذخیره موجود در سدهای تامین کننده آب شرب استان، اظهار داشت: حجم آب سد امیرکبیر در حال حاضر حدود ۱۳۵ میلیون مترمکعب است، این در حالی است که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده است. حجم ذخیره سد طالقان از ۲۹۱ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۶۲  میلیون مترمکعب و حجم آب سد ماملو از ۱۰۳ میلیون مترمکعب به ۶۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: حجم فعلی ذخیره آب سد لار ۱۲۲ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با موجودی ۱۵۱ میلیون مترمکعبی پارسال، ۲۹ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد و در سد لتیان نیز حجم ذخیره فعلی ۶۰ میلیون متر مکعب بوده که تقریبا برابر با ذخیره روز مشابه سال گذشته است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان با بیان اینکه فصل آبگیری سدها عملاً به پایان رسیده است و براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در ماه‌های پیش رو بارندگی قابل توجهی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دما و استمرار آن در فصل تابستان، از شهروندان درخواست می‌شود، همچنان در زمینه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب همکاری نمایند تا با راعایت الگوی مصرف بهینه، در تامین آب شرب پایدار به‌ویژه در روزهای اوج مصرف، بهترین خدمت را به مردم عزیز ارائه دهیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 270058
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا