چتر باران بر سر برخی شهرهای کشور / آسمان پایتخت نیمه ابری

به گزارش جهان صنعت نیوز:  و براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده در غرب، جنوب غرب،‌ مناطقی از مرکز و جنوب کشور و به‌تدریج شمال غرب، آسمان غبارآلود می‌شود و در برخی ساعات وزش باد افزایش می‌یابد.


در شمال آذربایجان های غربی و شرقی، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان،‌ تهران،‌ البرز،‌ قزوین، مناطقی از جنوب غرب و نیز در استان‌های اصفهان،‌ فارس و بوشهر رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید رخ خواهد داد.

در استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی،‌ خوزستان، دامنه‌های جنوبی البرز، البرز، سواحل شمالی کشور و مناطقی از استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر و کرمان رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی جمعه در استان‌های همدان، مرکزی، قم، تهران،‌ البرز،‌ ارتفاعات لرستان، شرق خوزستان، اصفهان و کرمان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

شنبه هفته آینده در شمال غرب، شرق سواحل دریای خزر،‌ خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه گستره بارش‌ها به نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد و در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، برخی مناطق شرقی تهران و سواحل شرقی دریای خزر موجب ابرناکی و رگبار باران خواهد شد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد، از تداوم خیزش گرد و خاک و وقوع رگبار موقت در کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد.

 سازمان هوشناسی با صدور هشدار زرد، از فعالیت سامانه بارشی و رگبار موقت و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد و رخداد تگرگ از امروز تا یکشنبه آینده خبر داد.

این شرایط جوی برای امروز پنجشنبه ۲۵ فروردین در ارتفاعات و دامنه در جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان و فردا (جمعه) در لرستان، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، شمال و شرق خوزستان، ارتفاعات در کرمان، نیمه غربی اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد و شمال سمنان پیش‌بینی شده است. 

روز شنبه ۲۷ فروردین در لرستان، شمال شرق خوزستان، مرکزی، اصفهان، قم، تهران، البرز، شرق قزوین، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و یکشنبه در سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شرق اصفهان و ارتفاعات تهران این وضعیت جوی حاکم خواهد بود.

طی این مدت اختلال در ترددهای برون شهری، احتمال آبگرفتگی محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و کاهش دید دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی برای جلوگیری از حوادث احتمالی احتیاط در سفرهای برون شهری، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل‌ها، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو را توصیه کرده است.

در ادامه این هشدار، سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش شیو فشار سطح زمین از وزش باد نسبتا شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا از امروز تا یکشنبه آینده خبر داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه برای سمنان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی هرمزگان و فارس، گلستان، روز شنبه برای اصفهان، جنوب و شرق سمنان، شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، جنوب و نوار شرقی سیستان و بلوچستان و روز یکشنبه برای شرق و شمال فارس، غرب کرمان، شرق خراسان رضوی، شرق سمنان، غرب خراسان جنوبی، شرق و جنوب یزد قابل پیش‌بینی است و اختلال در تردد را به دنبال دارد.

پیش بینی وضع امروز هوای پایتخت  

سازمان هواشناسی برای استان تهران، غبار رقیق و وزش باد، گاهی وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک پیش بینی کرده است و وضعیت جوی استان در پنج روز آینده، با توجه به فعالیت متناوب سامانه بارشی برای امروز (۲۵ فروردین) آسمان کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار رقیق و وزش باد، گاهی وزش باد شدید موقتی و گردوخاک به‌ویژه در نواحی جنوبی و مرکزی و در ارتفاعات رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است.

از فردا (جمعه) تا یکشنبه آینده به‌ویژه روزهای شنبه و یکشنبه (۲۷ و ۲۸ فروردین) با تقویت ناپایداری آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد شدید در نیمه جنوبی و جنوب غرب گاهی خیلی شدید و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.

از امشب تا یکشنبه نیز شاهد کاهش دما به ویژه در ارتفاعات خواهیم بود. همچنین ایستگاه‌ فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران امروز ۲۵ فروردین نیمه ابری و از بعد ازظهر بتدریج ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و فردا (جمعه) نیمه ابری و در بعد ازظهر ابری و گاهی رگبار و رعد وبرق و در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

این سازمان با صدور هشدار رنگ زرد دیگری، از افزایش سرعت وزش باد با جهت جنوب غربی و افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر از بعد ازظهر شنبه تا دوشنبه ۲۷ تا ۲۹ فروردین خبر داد.

حاکمیت این وضعیت روز شنبه در تنگه هرمز، یکشنبه در تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و نواحی شرقی خلیج فارس، در استان هرمزگان و دوشنبه، در مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس مورد انتظار است که احتمال آسیب به قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتمال خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی محدودیت تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط در فعالیت‌های دریایی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت را توصیه کرده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 256431
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا