پرمصرف‌ها منتظر کنتورهای هوشمند باشند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه احتمال افزایش دما از اواخر اردیبهشت‌ماه وجود دارد که به معنای دوره طولانی پیک مصرف برق و ضرورت حفظ آمادگی شرکت‌ها برای مدیریت این دوره است، گفت: برای گذر از پیک سال ۱۴۰۱، تمرکز  بر بحث هوشمندسازی مشترکان و قابلیت کنترل پذیری، انعقاد تفاهم‌نامه با مشترکان صنعتی و کشاورزی، بکارگیری حداکثری مشترکان خود تامین، دیزل ژنراتورها و همچنین فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و صرفه‌جویی برای تمام مشترکان قرار دارد.


 وی با بیان اینکه با هوشمند شدن کنتورها علاوه بر نظارت شرکت‌های برق بر میزان مصرف، مشترکان برق نیز در لحظه از میزان مصرف و هزینه‌های برق خود آگاه می‌شوند، اظهار کرد: این موضوع می‌تواند در کاهش مصرف برق تاثیرگذار بسیاری داشته باشد.

او درباره قیمت هر دستگاه کنتور برق هوشمند بخش خانگی گفت: در حال حاضر قیمت یک دستگاه کنتور هوشمند بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار  کنتور هوشمند در بخش خانگی و تجاری نصب شده است، اظهار کرد: تمام بخش‌های اداری، صنعتی، عمومی و کشاورزی کشور با مصرف ۳۰ کیلوولت آمپر به بالا که حدود ۷۰۰ هزار کنتور برآورد می‌شود هم‌اکنون به کنتورهای هوشمند برق، مجهز و رویت‌پذیر شده‌اند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه این بخش‌ها حدود ۵۰ درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص می دهند، گفت: بیش از ۳۰ میلیون دستگاه کنتور برق نیز در بخش خانگی و تجاری کشور داریم که ۶۰ درصد آن‌ها کنتورهای دیجیتال و مابقی مکانیکی هستند و در مجموع حدود ۳۰۰ هزار کنتور هوشمند در بخش خانگی و تجاری نصب شده‌ است.

به گفته رجبی مشهدی با احتساب بخش خانگی و تجاری هم اکنون یک میلیون دستگاه کنتور برق هوشمند در کشور نصب شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های کلان برای ایجاد یک نیروگاه، گفت: مدیریت مصرف نقش مهمی در اقتصاد انرژی وشکوفایی اقتصاد کشور دارد و در اولویت برنامه کاری شرکت‌های توزیع برق قرار گرفته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 260442
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا