ویتامینی برای بوتاکس ارزان پوست

جهان صنعت نیوز| چین و چروک و خستگی پوست یکی از عارضه‌های شایع است که می‌توان آن را با یک ویتامینی دوست دار پوست درمان کرد.


این روزها، محصولات بسیار زیادی در بازار برای زیبایی پوست عرضه می‌شوند و برخی نیز ترجیح می‌دهند از فرمول‌های طبیعی استفاده کنند تا کمتر گرفتار عوارض مواد شیمیایی شوند،

مواد مغذی بسیاری هستند که متخصصان پوست در محصولات آرایشی بهداشتی برای زیبایی پوست استفاده می‌کنند و ویتامین E یکی از محبوب‌ترین موادی است که در محصولات زیبایی و آرایشی پوست به کار می‌رود.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان مهم برای پوست است که در منابع غذایی متعددی از جمله بادام، بادام زمینی، آووکادو، دانه آفتابگردان، اسفناج و روغن گندم به وفور یافت می‌شود.

ویتامین E از مواد مغذی است که از تمام بافت‌های بدن محافظت می‌کند و در رشد سلول‌های اصلی پوست موثر است و به همین دلیل در زیبایی پوست نقش ویژه‌ای دارد.

باید توجه داشته باشید که رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های بسیار مخربی هستند که می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند و منجر به پیری زودرس و بروز خطوط ظریف، چین و چروک و ناهمواری در بافت پوست شود.

به گفته جرمی ای. برور، متخصص پوست در نیویورک، ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان، می‌تواند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که روزمره بر اثر اشعه UV و آلودگی شکل می‌گیرند، کمک کند.

همچنین ویتامین E از پوست در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از اشعه UV مضر خورشید محافظت کند.

از طرفی ویتامین E دارای اثر نرم کنندگی وخنک کنندگی پوست است و می‌تواند خطوط و چین و چروک‌های پوست را به حداقل برساند، اما لزوما نشانه‌های پیری را معکوس نمی‌کند.

از آنجایی که ویتامین E محلول در چربی است، هنگامی که به صورت موضعی استفاده می‌شود، بیشتر با نفوذ به لایه‌های عمقی به آبرسانی پوست کمک می‌کند.

مکمل یا موادغذایی حاوی ویتامین E ممکن است اثر فوری ضد چروک نداشته باشند، اما مطالعات نشان داده است که به بهبود چین و چروک، استحکام پوست و تغییر رنگ آن کمک می‌کند.

ترمیم جای زخم با ویتامین E

ویتامین E دارای خواص ضد التهابی و مرطوب کنندگی است که به ترمیم زخم و عملکرد بهتر سلول‌های پوستی کمک می‌کند و به همین دلیل در ترمیم اسکار‌های ناشی از زخم یا جای جوش بسیار موثر است اگر در قسمتی از پوست شما اسکار جای جوش یا زخم ایجاد شد می‌توانید مکمل ویتامین E را سوراخ کنید و ماده آن را بر روی اسکار بگذارید تا سریع‌تر درمان شود.

مصرف ویتامین E به طور موضعی دارای خواص شادابی و آبرسانی برای پوست است و از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری می‌کند البته در کنار آن استفاده از مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب‌ها زیبایی پوست را ٢ چندان می‌کند.

ویتامین E در رژیم غذایی شما

می‌توانید ویتامین E را از رژیم غذایی خود دریافت کنید، آجیل و مغز دانه‌ها سرشار از ویتامین E، A، B، اسید‌های چرب امگا ۳، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها هستند افزون بر این‌ها روغن زیتون نیز یکی دیگر از منابع عالی ویتامین E است.

عمومی
شناسه : 32659
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا