وزیر بهداشت: هنوز به اوج پیک بستری امیکرون نرسیده‌ایم/ در مهار کرونا اول هستیم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  و به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین‌اللهی با اعلام این خبر در حاشیه عیادت از حضرات آیات علوی گرگانی و ری‌شهری در یکی از بیمارستان‌های تهران، سالگرد ورود کرونا به کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر موج جدید کرونا سه پیک ایجاد می‌کند. اولین پیک مربوط به مراجعات سرپایی، دومین پیک مربوط به بستری‌ها و سومین پیک مربوط به فوتی‌هاست.

عین‌اللهی افزود: در سویه جدید امیکرون، هنوز به پیک اول یعنی اوج بستری‌های سرپایی نرسیده‌ایم ولی به زودی این پیک فرا می‌رسد.  

وی با اشاره به فداکاری‌های کادر بهداشت و درمان طی دو سال گذشته، بیان کرد: از سال ۹۸ تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌ایم و کادر بهداشت و درمان در این مدت امتحان بسیار خوبی داده و ایثارگری و فداکاری خود را ثابت کرده است.

وزیر بهداشت گفت: ما در این دو ساله تجربه‌های خیلی خوبی کسب کردیم و از نظر علمی امروز در قله مسائل علمی کرونا از نظر شناخت و مقابله با این ویروس هستیم.  

عین‌اللهی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین توفیقات ما این است که خوشبختانه توانسته‌ایم واکسن در داخل تولید کنیم که مقام معظم رهبری هم در مراسم ۲۹ بهمن و دیدار مجازی با مردم تبریز به این دستاورد اشاره کردند.  

وی افزود: اکنون شش شرکت تولید واکسن فعالیت دارند و قادریم انواع مختلف واکسن را در کشور تولید کنیم. در مقایسه با آمار دنیا و حتی کشورهای پیشرفته آمار واکسیناسیون در ایران خوب است و خیلی از کشورها هنوز به این میزان از واکسیناسیون نرسیده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: در ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور مشکلات زیادی داشتیم ولی امروزه اتاق‌های مراقب ویژه بسیار مجهزی داریم، انواع و اقسام دستگاه‌های اکسیژن ساز و دستگاه‌های کمک تنفسی (ونتیلاتور) در اختیار داشته و به روش‌های پیشرفته رفع مشکلات تنفسی بیماران مسلط هستیم.  

عین‌اللهی افزود: از نظر دارویی هم کمیته علمی به وحدت نظر رسیده‌اند و خوشبختانه بعد از دو سال داروهای موثر کرونا را در اختیار داریم و می‌دانیم برای هر بیماری چه نوع دارویی استفاده کنیم.  

وی اظهار داشت: در همین موج ششم شاهدیم که به وضعیت بیماران مراجعه کننده در بخش‌های مختلف با یک وحدت عمل و برنامه مشخصی رسیدگی می‌شود.  

وزیر بهداشت بیان کرد: تاکنون ۹۱ درصد از مردم واکسن دز اول، ۸۱ درصد واکسن دز دوم و ۳۲ درصد واکسن دز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی اذعان دارد که ایران در زمینه مقابله با کرونا جزو کشورهای برتر دنیاست. در منطقه که می‌توانیم بگوییم اول هستیم و در دنیا هم رتبه‌ها دائم تغییر می‌کند ولی ایران جزو ۱۰ کشور برتر است.

وزیر بهداشت در پایان از مردم خواست کسانی که واکسن نزده‌اند حتما برای واکسیناسیون اقدام کنند و افرادی هم که واکسن زده‌اند واکسیناسیون خود را با تزریق دزهای اول و دوم تکمیل کنند، زیرا در حال حاضر بهترین روش پیشگیری از ابتلا به بیماری، واکسیناسیون است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 248164
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا