وزیر بهداشت: دو هفته طلایی تا وضعیت انفجاری سویه اُمیکرون مهلت داریم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  آقای بهرام عین اللهی در حاشیه حضور در درمانگاه ارامنه در محله نارمک، گفت: یکی از ویژگی‌های سویه اُمیکرون انتشار خیلی وسیع آن است که به شکل تصاعدی می‌تواند افراد را مبتلا کند.

وی افزود: خوشبختانه نقطه امیدی که در کشورمان وجود دارد درصد بالای واکسیناسیون عمومی است، به نحوی که طبق آمار این رقم به ۸۷ درصد در کشور و ۹۰ درصد در تهران در دُز اول رسیده است.

آقای عین اللهی گفت: در دنیا ثابت شده است که اگر دُز سوم واکسن کرونا تزریق شود تا ۸۰ درصد می‌تواند از همه گیری سویه اُمیکرون جلوگیری کند که این نقطه قوت ماست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همواره گفته ام موضوعی که بسیار اهمیت دارد استفاده از ماسک است، زیرا می‌تواند از انتشار سویه اُمیکرون بسیار جلوگیری کند به همین علت از مردم عزیز می‌خواهم که حتماً به استفاده از ماسک ادامه دهند.

وی افزود: کسانی که در تزریق واکسن کرونا تعلل کرده اند حتماً برای تزریق این واکسن اقدام کنند.

آقای عین اللهی بار دیگر تاکید کرد: دُز اول و دوم واکسن کرونا حتماً باید انجام شود و کسانی هم که این واکسن را قبلاً تزریق کرده اند و سه ماه از تزریق این دو دُز گذشته است، حتماً از تأخیر در تزریق دُز سوم بپرهیزند.

وزیر بهداشت هشدار داد: ما یکی دو هفته طلایی فرصت داریم، چون اگر سویه اُمیکرون بخواهد وضع انفجاری اش را نشان دهد، معمولاً سه هفته پس از ابتلای اولیه بروز می‌کند بنابر این دو هفته فرصت تا تزریق دُز سوم واکسن به سرعت انجام شود.

وی همچنین بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خصوص پرهیز از اجتماعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

آقای عین اللهی وضع کشورمان را از نظر مهار بیماری کرونا مطلوب ارزیابی کرد و گفت: وضع کشورمان از این نظر بی نظیر است، در حالی که کشورهای مختلف جهان از این نظر وضع بسیار نامطلوبی دارند، بنابر این امیدوارم این وضع مطلوب را با تلاش بسیار خوب و زحمات رسانه ملی و همکاری حفظ کنیم.

سخنگوی دولت نیز پیش از وزیر بهداشت با حضور در درمانگاه ارامنه در محله نارمک، میلاد حضرت مسیح (ع) را به عوامل بهداشت و درمان این مرکز پزشکی تبریک گفت.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 237346
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا