واکنش معاون دادستان کل کشور به توئیت جنجالی مهناز افشار

جهان صنعت نیوز| معاون دادستان کل کشور درباره احتمال تشکیل پرونده قضایی برای یکی از بازیگران پیرامون بازنشر مطلبی در فضای مجازی گفت: اقدامات قضائی لازم در این خصوص در دستگاه قضائی در حال انجام است.

جواد جاویدنیا ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون حقوقی قوه قضائیه که در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره پست توییتری اخیر مهناز افشار، گفت: سلبریتی ها تأثیر جدی در برخی مسائل دارند و باید نسبت به مطالب انتشاری خود در فضای مجازی و منابع خبری دقت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مهناز افشار توئیت مربوط به منافقین را بازنشر کرده است و بر این اساس، آیا قرار است پرونده‌ای برای وی تشکیل شود، عنوان کرد: اقدامات قضائی لازم در این خصوص در دستگاه قضائی در حال انجام است و بیان برخی مسائل پیش از قطعی شدن، موجب اختلال در رسیدگی می‌شود. ما به دنبال اجرای قانون در فضای مجازی هستیم و هر کس هر اقدامی انجام می‌دهد باید پاسخگوی اعمال و رفتارش باشد.

معاون دادستان کل کشور در اندر فضای مجازی اظهار داشت: دستگاه قضائی تا زمانی که پرونده‌ای تشکیل نشده و برخوردی انجام نشده باشد، مجاز به بازگو کردن آن نیست زیرا در جامعه التهاب ایجاد می‌شود و باید اجازه دهیم این موضوع طبق روند منطقی خود پیش برود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت توئیت خانم مهناز افشار قاتل طلبه همدانی را برای قتل تحریک کرده است یا خیر؟ گفت: اینها مسائل قضائی است و باید طی مراحل دادرسی بررسی شود. زیرا نمی‌توان بر اساس یک موج عمومی یا اذهان عمومی حکم صادر کرد. تمام این موارد و اظهارات به وجود آمده نیاز  به کارشناسی دارد و در صورت انجام شدن اقدامات قضائی، روند اطلاع رسانی انجام خواهد.

عمومی
شناسه : 15803
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا