هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۳/۰۳؛ گردوخاک کشور را در بر می‌گیرد

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و فردا علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از گلستان و ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.


این شرایط روز پنجشنبه با شدت کمتری برای اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی شده است. جمعه در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده در مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی خزر و به‌تدریج در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه اول: افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۳

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۰۳/۰۶

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱ تا ۲ متر در فرا ساحل بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۳: خلیج فارس.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۴: خلیج‌فارس.

پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۵: خلیج‌فارس.

جمعه ۱۴۰۱/۰۳/۰۶: مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.
اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق‌های صیادی و شناورهای کوچک
توصیه: پرهیز از شنا بویژه در فراساحل، محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی و فعالیت های شیلاتی، احتیاط در ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع به‌ویژه در فراساحل.

توصیف سامانه دوم: افزایش میزان سرعت باد

زمان شروع: صبح سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۳

زمان پایان: صبح پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۵

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد وافزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر، در استانهای مازندران و گلستان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق‌های صیادی و شناورهای کوچک.

توصیه: پرهیز از شنا بویژه در فراساحل، محدودیت در فعالیت‌های شیلاتی و تردد قایق های سبک و کوچک، احتیاط در ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع بویژه در فراساحل.

توصیف سامانه: افزایش شیو فشاری

نوع مخاطره: وزش باد شدید موقت و گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۳: فارس، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان.

اثر مخاطره: افزایش وزش باد و خیزش گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی ،احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد

توصیه: امتناع از ترددهای غیر ضروری افراد در سطح شهر و فضای باز، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای گروه‌های حساس، استحکام سازه‌های موقت ،عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه‌کاره.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 263830
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا