هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۱/۱۰؛ آغاز بارش باران و برف در ۱۷ استان

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی در مناطقی از غرب افزایش ابر و به‌تدریج در  استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و ایلام رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.


فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران،‌کردستان،‌کرمانشاه،‌ ایلام، لرستان،‌ همدان،‌ زنجان، مرکزی، قم،‌ غرب اصفهان و در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران ابرناکی، بارش پراکنده باران گاهی وزش باد و رعدوبرق انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی روزهای جمعه تا یکشنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و روند افزایش دما برای اکثر مناطق کشور از فردا آغاز می‌شود.

امروز در مناطقی از شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جمعه در بخش‌هایی از شرق و شنبه در شرق و جنوب شرق دور از انتظار نیست. همچنین تا بعدازظهر امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. طی روزهای جمعه و شنبه هفته آینده مناطق مرکزی خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 253586
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا