هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۰/۰۳؛ پیش‌بینی بارش برف و باران در ۲۰ استان

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، شمال ایلام و همدان ابرناکی، بارش باران، برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ارتفاعات کرمان ابرناکی، بارش خفیف باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. فردا شنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، برف، وزش باد و کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

در جنوب استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و برخی مناطق کرمان ابرناکی و وزش باد گاهی همراه با بارش باران و رعدوبرق روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در سایر مناطق جو آرام و پایداری پیش‌بینی می‌شود. تا روز یکشنبه هفته آینده کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی شده است.

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد آسمان تهران امروز ابری است و احتمال بارش باران در پایتخت ۷ درصد است. در زمان حاضر باد جنوبی با میانگین سرعت ۷ کیلومتر در حال وزیدن است. دیروز محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی گفته بود: با ورود سامانه بارشی جدید دمای هوا تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند و پیش بینی می‌شود به محصولات کشاورزی برخی از استان‌ها مثل هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان خسارت وارد کند.

وی افزود: این سامانه بارشی به تدریج از بعدازظهر امروز استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران را در برمی گیرد و البته با کمی تأخیر به استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران می‌رسد.

وی تصریح کرد : تهران از امشب ابری می‌شود و از فردا صبح (جمعه ۳ دی)‌ در پایتخت شاهد بارش برف خواهیم بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 237092
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا