همسر یک ورزشکار هستم؛فالو لطفا!

جهان صنعت نیوز:  تعریف سنتی رسانه در دنیای مدرن خیلی وقت است که دستخوش تغییرات شده است.دیگر صرف داشتن یک شبکه تلویزیونی یا یک ایستگاه رادیویی برای رساندن پیام به مخاطبان احتیاج نیست و گوشی موبایلی که در دست هر فرد وجود دارد به مدد شبکه های اجتماعی می تواند رسانه ای قدرتمند قلمداد شود به گونه ای که شخصی با داشتن یک صفحه اینستاگرام با هزاران یا حتی میلیون ها فالوئر ،تاثیر گذاری و توان بیشتری برای انتقال پیام به مخاطبان و کاربران در این فضا دارد.


از موضوعاتی که در ایران جدید است و روز به روز هم فراگیرتر می شود،مسئله حضور ستاره های ورزش در فضای مجازی است. اتفاقی که بسیاری آن را مضر می دانند و معتقدند ورزشکاران را وارد حاشیه می کند و تمرکز آن ها را می گیرد. این مسئله اما نه تنها حل و مدیریت نشده بلکه به گونه ای دیگر تسری پیدا کرده و همسران بازیکنان فوتبال هم با حضور در این فضا و استفاده از نسبتی که با بازیکنان سرشناس دارند گاها حتی بیشتر از بعضی بازیکنان در فضای مجازی دنبال کننده دارند! اتفاقی که قطعا دارای مواهبی برای آن ها است و ضمن محبوب شدن و چهره شدن آن ها می تواند سود تجاری هم برای آن ها داشته باشد که البته این اتفاق ممکن است برای خیلی از آنها فرجام خوبی نداشته باشد.

این فضای بی‌رحم همچنان قربانی می‌گیرد

ماجرای حضور همسران و خانواده های ورزشکاران سرشناس در فضای مجازی،قبل از فوتبال در والیبال به چشم می آمد و همسران والیبالیست های سرشناس تیم ملی به ویژه چندسال پیش که تب والیبال در ایران به اوج خود رسیده بود توانسته بودند فالوئرهای زیادی جذب کنند و حالا این مسئله به فوتبال و سایر رشته ها هم سرایت کرده است. همین چند وقت پیش بود که در اوج جنگ لفظی بزرگان در یکی از تیم های بزرگ لیگ برتر همسر یکی از بازیکنان با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش عملا در نقش سخنگوی شوهرش عمل کرد و پاسخ نسبتا تندی به هم بازی همسرش داد.اتفاقی که بازتاب زیادی هم در بین رسانه ها داشت.

حالا اما قرعه به نام بازیکن دیگری و همسر او افتاده است.بازی های نه چندان خوب این بازیکن در چند هفته ابتدایی لیگ برتر باعث شد تا بسیاری این بازیکن را مقصر اصلی ناکامی های تیم محبوب شان بدانند و در فضای مجازی از او انتقاد و حتی به او توهین هم بکنند.دامنه توهین ها حتی به صفحه همسر او هم کشیده شد.اتفاقی که عصبانیت همسر فوتبالیست لیگ برتری را به دنبال داشت و باعث شد تا او به این عمل مذموم واکنش نشان دهد.

قطعا هیچکس توهین کردن و فحاشی مخصوصا نسبت به خانواده بازیکنان را تایید نمی کند بلکه باید آن را قویا محکوم کرد اما نکته ای که سلبریتی ها و اینفلوئنسرها و همچنین افرادی که به اعتبار اسم همسران شان در شبکه های اجتماعی حضور دارند باید به آن توجه کنند این است که این فضا فقط طرفدار داشتن و محبوبیت و سود نیست بلکه می تواند همانند شمشیری دو لبه،تیغ بی رحم و ظالمانه خود را به روی آن ها بکشد و این چنین برای آن ها حاشیه سازی کند و روح و روان شان را بخراشد.

این پدیده البته فقط مخصوص به فوتبال نیست.فقط کافی است تلفن همراه خودتان را بردارید،اسامی ورزشکاران مورد علاقه تان را جستجو کنید تا ببینید که نقش همسران آنها گاهی اوقات تا چه اندازه پررنگ تر از خود آنهاست.جالب اینجاست که مثلا در رشته فوتبال و در ابتدا و انتهای رقابت های لیگ برتر،ماندن یا رفتن بعضی از بازیکنان از طریق صفحه همسران آنها رسانه ای می شود و خیلی ها هم هستند که با به راه انداختن یک نمایش(پیشنهاد از تیم رقیب یا سایر تیم ها)دستمزد همسران ورزشکار خود در آن فصل را بالا می برند.خیلی ها هم گلایه ها و حرف هایی را که نمی توانند خودشان بیان کنند را از طریق صفحات همسران شان می زنند و خیلی ها هر روز به دنبال این هستند:«فالو لطفا.»

خبرآنلاین

 

عمومی
شناسه : 53463
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا