هفته پر بارش در راه است/بارش باران در ۲۸ استان

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمد اصغری افزود: پیش از ورود این سامانه بارشی شهر‌های صنعتی پرجمعیت نظیر تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز هوای آلوده‌ای خواهند داشت که آلودگی هوا در تبریز پیش از شهر‌های دیگر تحت تاثیر بارش‌ها کاهش می‌یابد.

وی گفت: نخستین استان‌هایی که بارش خواهند داشت آذربایجان غربی و کردستان است و سپس خوزستان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت و شمال این استان یکی از نقاط پر بارش کشور خواهد بود.

اصغری ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال استان‌های فارس و بوشهر و همچنین دو استان کرمانشاه و ایلام را از دیگر نقاط پربارش کشور دانست و افزود: ساکنان استان‌های آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، تهران، البرز، مرکزی، قم و قزوین و همچنین غرب استان اصفهان باید از فردا شب منتظر بارش باشند که بارندگی در ارتفاعات غرب اصفهان قابل توجه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه یک وقفه در بارش‌ها داریم، اما از روز دوشنبه موج دوم بارندگی‌ها را در کشور خواهیم داشت و بارش‌ها به استان‌های شمال شرقی کشور خواهد رسید و از دوشنبه خراسان شمالی، رضوی و شمال خراسان جنوبی شاهد بارندگی خواهد بود و استان‌های سمنان و یزد هم بارندگی دارند.

اصغری گفت: از سه شنبه تا چهارشنبه شاهد کاهش هوای سرد خواهیم بود و در سواحل خزر و اردبیل هم بارندگی‌ها قابل توجه خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز و فردا سواحل خزر وزش باد گرم دارند که زمینه برای آتش سوزی در جنگل‌ها زیاد می‌شود و همچنین آب‌های خلیج فارس متلاطم خواهد بود و ارتفاع موج در خلیج فارس به دو و نیم متر نیز خواهد رسید، بنابراین باید رفت و آمد قایق‌های سبک و تفریحی در این منطقه و فعالیت‌های فراساحل بخصوص در شمال خلیج فارس محدود و ممنوع اعلام گردد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 235738
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا