هشدار پلیس درباره دسترسی غیرمجاز کلاهبرداران به گوشی تلفن همراه

جهان صنعت نیوز: سرهنگ رامین پاشایی رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا در مصاحبه با پلیس تشریح کرد: در این روش کلاهبرداری افراد مجرم و سودجو با ایجاد دسترسی غیرمجاز به مخاطبین و شبکه‌های اجتماعی قربانیان، ضمن برقراری تماس تلفنی با ایشان و معرفی خود به عنوان ضابط قضائی و انجام مهندسی اجتماعی خاص، فرد قربانی را وادار به خاموش نمودن تلفن همراه نموده و با سوءاستفاده از موقعیت پیش آمده با ارسال پیام به مخاطبین و آشنایان ایشان در شبکه‌های اجتماعی تقاضای انتقال وجه فوری به دلیل مشکل مالی را مطرح نموده و از این طریق نسبت به کلاهبرداری و دریافت وجه از آشنایان و مخاطبان فرد قربانی را می‌نماید.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه در این روش کلاهبرداری ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی به علت بی‌احتیاطی افراد صورت می‌گیرد، به هموطنان توصیه نمود: از واگذاری گوشی تلفن همراه خود به افراد غریبه خودداری نموده و همواره دسترسی مستقیم به گوشی تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی خود را با رمز محدود نموده و در هنگام نیاز به تعمیرات و دریافت خدمات موبایلی صرفاً به نمایندگی و تعمیرگاه مجاز مراجعه نموده و از نصب هرگونه اپلیکیشن و برنامه جانبی بر روی گوشی تلفن همراه خود که از طریق منابع ناشناس و در قالب شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌گردد، اکیداً خودداری نمایند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: افراد سعی کنند اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از منابع معتبر تأمین نمایند تا از سوءاستفاده افراد در امان بمانند.

سرهنگ پاشایی در پایان به تمامی کاربران توصیه نمود: در هنگام دریافت هرگونه پیام از سوی دوستان و آشنایان با مضمون واریز فوری پول به علت هرگونه نیازمندی ابتدا از صحت درخواست، با برقراری تماس تلفنی با فرد ارسال کننده پیام اطمینان حاصل نمایند. همچنین در هنگام انتقال وجه به حساب‌های مورد نظر نام و نام خانوادگی دریافت کننده وجه را با دقت کنترل نموده و از شتاب زدگی در انجام هرگونه عملیات بانکی اجتناب نمایند.

وی افزود: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی منعکس کنند.

اخبار برگزیده
شناسه : 61508
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا