هشدار نارنجی هواشناسی/ مدیریت بحران خراسان‌ شمالی آماده‌باش شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: جواد نظری روز پنجشنبه  اظهار داشت: براساس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب بارش باران در مناطق مختلف می شود.

وی افزود: نیروهای دستگاه های خدماتی و امدادرسان از جمله راهداران، امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و شهرداری در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه ۸۰ نقطه حادثه خیز سیلابی در استان وجود دارد، گفت: شهردارن، دهیاران، شوراهای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با اطلاع رسانی و هشدار به موقع از حضور افراد در کنار رودخانه ها دائمی و فصلی و ارتفاعات و کوه‌های جلوگیری کنند.

رنگ نارنجی نشانگر احتمال بالای تاثیرات منفی ناشی از هوای مخرب است که برنامه زندگی را مختل می کند، به این معنا که احتمال تاخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد.

باران و رعد و برق در خراسان شمالی

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی نیز در این زمینه گفت: وزش باد شدید، بارش باران، بعضی ساعات همراه با رگبار باران و رعدوبرق با ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید پیش بینی می شود.

مهدی کمالی اظهارداشت: فعالیت این سامانه بیشتر در شهرستان های رازوجرگلان، مانه و سملقان، بجنورد و شمال گرمه و جاجرم و شمال شیروان خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به رگباری بودن بارندگی ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، گفت: به مردم توصیه می شود از توقف در مجاورت دیوارهای سست، درختان پوسیده و تابلوهای بزرگ خودداری کنند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: این سامانه بعداز ظهر شنبه از استان خارج می شود که مردم در پایان هفته جاری کاهش محسوس دمای هوا به میزان هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 278245
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا