هشدار فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها/ احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از اواخر وقت فردا و روز دوشنبه در استان‌ هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان،‌جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان رگبار، وزش باد موقتی و رعدوبرق و روز دوشنبه در نیمه شمالی کرمان، برخی مناطق خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب استان‌های یزد و فارس بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.


سه‌شنبه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بارش پراکنده و در جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

از اواخر چهارشنبه و روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد جنوبی همراه با افزایش دما و از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه کاهش محسوس دما در این مناطق پیش بینی می‌شود.

امروز و فردا خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود. همچنین از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود. روزهای یکشنبه تا چهارشنبه روند افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت روی خواهد داد.

توصیف سامانه: سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال تگرگ.

منطقه اثر: هرمزگان، جنوب کرمان، غرب و جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از اتراق در اطراف مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی و اقدامات دستگاه های اجرایی برای پیش گیری از آبگرفتی معابر و بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها.

توصیف سامانه: وزش باد

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱.۵ متر در نواحی فرا ساحلی تا ۲ متر.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۷ : خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، غرب هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ : خلیج فارس و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی.

توصیه: احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 231972
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا