هشدار سطح زرد هواشناسی برای برخی استان‌ها/ توده جدید گردوخاک در راه است

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب فارس و جنوب شرق فارس به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید وقتی پیش‌بینی شده است.

فردا پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. روز جمعه مجددا در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران،  رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی سه روز آینده شگل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی شده است.

امروز غرب خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است. همچنین طی امروز و روز جمعه دریای خزر و طی ۵ روز آینده شرقی دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی سطح زرد/ توصیف سامانه: وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: پیش از ظهر چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۲

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۰۴/۲۴

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر و فراساحل دریای عمان تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۲: دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۳: نواحی شرقی و مرکزی تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

جمعه ۱۴۰۱/۰۴/۲۴: دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک.

توصیه: احتیاط در شنا، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های دریایی، بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی. 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 274772
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا