هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، یزد، اصفهان، سمنان، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، فارس،‌کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، و خوزستان بارش برف و باران پیش بینی شده است.

فردا فعالیت سامانه بارشی با بارش‌های پراکنده در بخش‌هایی از شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی به پایان می‌رسد.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

امروز به دلیل وزش باد شدید در بخش‌هایی از مرکز،‌شرق،‌جنوب شرق، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خیزش گردوحاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست. همچنین امروز در نیمه شرقی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما روی می‌دهد و از فردا تا آخر هفته در اکثر مناطق کشور دما افزایش می‌یابد.

دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و سه شنبه علاوه بر این مناطق دریای عمان مواج خواهد بود.

توصیف سامانه اول: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف، مه، کاهش دما، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و در نواحی گرمسیر رعدوبرق

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۲: خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان

اثر مخاطره: لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، احتمال سقوط سنگ، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، تاخیر و احتمال لغو پرواز

توصیه: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت برف‌روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی

توصیف سامانه دوم: تغییر نوع توده هوا به همراه افزایش گرادیان فشاری
زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
زمان پایان: اوایل وقت سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
نوع مخاطره: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا
منطقه اثر: تهران، قم، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق یزد، سمنان
اثر مخاطره: در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی
توصیه: مستحکم کردن سازه‌های موقتی، اجتناب از تردد در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره و عدم پارک خودروها در اطراف موارد ذکر شده.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش برف، باران، احتمال وقوع تگرگ، مه آلودگی، وزش باد نسبتا شدید، در نواحی گرمسیر با رعدوبرق

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۲: گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی به سبب بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز و احتمال آب گرفتگی محدود معابر شهری.

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم بویژه در فعالیت‌های کشاورزی برای دوری از خسارت احتمالی.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 248527
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا