موارد مرگ و میر تا ۲ هفته آینده افزایش می‌یابد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مسعود مردانی روز سه شنبه افزود: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد مرگ و میر روزانه افراد کرونایی مربوط به سویه دلتا است، اما مابقی موارد به دلیل ابتلا به امیکرون بوده و اکنون در پیک این سویه هستیم و تعداد زیادی از افراد در گروه های سنی مختلف در بیمارستان ها بستری می شوند.


وی اظهار داشت:  تا ۲ هفته آینده موارد مرگ و میر ابتلا به امیکرون بسیار افزایش می یابد و این سویه به دلیل قدرت و سرعت انتقال پذیری سریع به دیگران، در صورت عدم توجه به اصول بهداشت فردی و اجتماعی و مراجعه نکردن به پزشک کشنده  است.

مردانی در خصوص مدت قرنطینه خانگی مبتلایان به امیکرون ادامه داد: اگر فردی با انجام تست پی آر سی به امیکرون مبتلا شده و هیچ علایم نداشته باشد، باید پنج روز در قرنطینه بسر ببرد و پس از آن تا یک هفته با استفاده از ۲ ماسک از منزل خارج شود.

هفت تا ۱۴ روز قرنطینه خانگی برای مبتلایان به امیکرون
این متخصص بیماری  های عفونی تاکید کرد: در عین حال اگر فردی با علایم مشخص مانند گلودرد، اسهال، سرفه، آبریزش بینی و انجام تست پی سی آر به امیکرون مبتلا شد، باید هفت تا ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بماند و با کسی نیز در تماس نباشد.

به گفته مردانی، رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در مقابله با این بیماری بسیار حائز اهمیت است و از مردم می خواهیم مسوولان بهداشتی را در مهار و کنترل امیکرون یاری کرده و توصیه ها را جدی بگیرند.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: با توجه به اینکه علائم امیکرون بسیار نزدیک به سرماخوردگی است، عمده افراد زمانی که این نشانه‌ها را در خود یا نزدیکان می‌بینند، بر این باور هستند که به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند،  اگر این علایم بیش از سه روز ادامه داشت، ابتلا به امیکرون قطعی است و باید به پزشک مراجعه و خود را قرنطینه کنند.

مردانی، وضعیت کنونی کشور را از لحاظ پیک ششم کرونا نامطلوب دانست و  تصریح کرد: سرعت انتقال امیکرون نسبت به دلتا چندین برابر بالاتر است به همین دلیل، برای قطع زنجیره بیماری، شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه آنها ضروری است.

وی تاکید کرد:  باید مردم روند واکسیناسیون خود را  برای جلوگیری از افزایش ابتلا به امیکرون تکمیل کنند و تزریق دز سوم بسیار ضروری است.

دیروز  ۲۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۲۷۶ نفر رسید و چهار هزار و ۸۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 248826
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا