متهمان موسسه حافظ و مهرماندگار به ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم شدند

جهان صنعت نیوز:  آرای محکومیت متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار که از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر شده است، امروز (یکشنبه) به متهمان ابلاغ و محکومان این پرونده بلافاصله جهت اجرای حکم تحت‌الحفظ به اجرای احکام اعزام شدند.


بر اساس این گزارش احکام محکومیت متهمان این پرونده به شرح زیر است:

سید احسان الله میرزاباقری برزی و بهروز پورانی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل سه سال حبس و رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شدند و  در مورد اتهام مشارکت در کلاهبرداری پورانی با توجه به اصل رضایت محضری شاکی و اینکه عمل فوق فاقد ارکان متشکله بزه کلاهبرداری بوده است، تبرئه شد.

هوتن یوسفیان و محسن خوشبخت به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم و غلامرضا ارجمندی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل سه سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور بدست آورده، محکوم شد.

همچنین عدنان ملائی و محمدحسین کریم زاده به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شدند و عباس شکربیگی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل یک سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده است، محکوم شد.

علی عزیزیان به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل شش ماه حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شد و شهاب حسنی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل دو و نیم سال حبس، رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.

در این میان رای برائت برای سمیه بختیاری فرزند محمدرضا و تیمور ناصری فرزند علی اکبر بر اساس اصل ٣٧ قانون اساسی صادر شد.

بر اساس نظریه اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نظر به مانده مبلغ سپرده مشتریان و مجموع سپرده‌های تودیعی نزد سیستم بانکی، وجوه مربوطه به عنوان کلان محسوب نشده و مشمول تبصره یک ماده دو قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور محاسبه شده است.

این افراد علاوه بر محکومیت‌های فوق، از هرگونه خدمات دولتی به استناد تبصره چهار ماده دو قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور محکوم شدند.

با توجه به جرایم متعدد از طرف هیات مدیره و ارکان شرکت مهر ماندگار ایلام که موجب ضرر و زیان عدیده ای به شرکت و اعضای آن شده به نحوی که امکان ادامه فعالیت شرکت را غیرممکن کرده و با توجه به تقاضای سوم مهر سال جاری مدیر حقوقی سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایلام به استناد بند الف ماده ٢٠ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢، حکم به انحلال شرکت و رد مال و پرداخت سپرده های سپرده گذاران وفق آخرین ترازنامه شرکت صادر و اعلام می‌شود.

با توجه به اینکه حکم صادره قطعی است، محکومان، تحت الحفظ جهت اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای امور اقتصادی اعزام شدند.

اخبار برگزیده
شناسه : 59994
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا