فروش اجباری محصول ایرانی

جهان صنعت نیوز:  به هر حال در کنار یک کرم ضد آفتاب ۱۸۵ هزار تومانی خارجی شما باید یک کرم بهداشتی ۱۲ هزارتومانی را هم خریداری کنید. البته این امکان وجوددارد که اگر کرم پیشنهادی ما برای شما ضروری نیست فقط مبلغ را پرداخت کنید و کرم بهداشتی را با محصول مورد نظر خود دریافت نکنید.

این جملات اظهارات متصدی یکی از داروخانه های محدوده خیابان انقلاب است. البته این موضوع در چند داروخانه دیگر هم مشاهده شده و عدم رضایت مصرف کننده را به دنبال داشته است. فروش محصولات تولید داخل موضوعی منطقی است اما نوع و شیوه بازاریابی به هیچ عنوان منطقی نیست. این روند مصداق بارز ورود به آزادی انتخاب افراد است. نکته قابل توجه اما درباره محصول پیشنهادی آن است که متصدی داروخانه خود بر این موضوع واقف است که کرم معرفی شده کاملا غیر ضروری است.

پذیرش این موضوع که مصرف کننده یک محصول به دلیل اجبار تعیین شده از سوی داروخانه محصول دیگری را دریافت کند نه تنها غیر قانونی است، بلکه اعتماد عمومی نسبت به داروخانه ها را دچار تزلزل می کند. به هر روی داروخانه به عنوان جایگاهی که محصولات بهداشتی و درمانی را به فروش می رساند باید اعتبار کافی را بین مصرف کنندگان دارا باشد. حال اما داروخانه ها توجهی به این مهم ندارند و برای تامین درامد خود دست به تصمیماتی کاملا نادرست می زنند. هرچند مدیریت یکی از داروخانه هایی که این روش را اجرا می کند به جهان صنع گفت: این تصمیم از سوی شرکت پخش کننده گرفته شده و ارتباطی با مدیریت داروخانه ندارد.

عمومی
شناسه : 46667
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا