عامل اصلی افزایش قیمت بلیط هواپیما

جهان صنعت نیوز| محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بالا بودن قیمت بلیط پروازهای هوایی در کشور، گفت: به نظر من عامل اصلی افزایش قیمت بلیط هواپیما، فعالیت شرکت های چارتری بوده است.


نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه چارتری ها در چند ماه اخیر، با وجود اعلام وزیر راه و شهرسازی به فعالیت خود ادامه داده اند و می توان گفت که بخش عمده ای از مشکلات پروازهای هوایی به ویژه در حوزه قیمت بلیط، به علت فعالیت این شرکت ها است.

انحصار چارتری ها در فروش بلیط هواپیما

وی گفت: فعالیت شرکت های چارتری موجب می شود که یک انحصار ویژه برای فروش بلیط هواپیما برای این شرکت ها ایجاد شود و آن ها قادرند که بلیط را با هر قیمتی به فروش برسانند.

رضایی کوچی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس بارها در جلسات مشترک با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سازمان هواپیمایی اعلام کرده که فعالیت شرکت های چارتری در حوزه صنعت هوایی باید متوقف شود و مسئولان بارها قول داده اند که جلوی این موضوع را می گیرند، اما هنوز چارتری ها فعال هستند.

پروازهای چارتری تنها باید در مسیرهای هوایی کم مسافر فعال شود

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بر اساس اصول فنی، پروازهای چارتری تنها باید در مسیرهای هوایی کم مسافر فعال شود، نه اینکه ایرلاین ها، فروش بلیط پروازهای پرتردد را به چارتری ها بدهند و آن ها بر اساس منافع خود قیمت گذاری کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور باید با جدیت در برابر فعالیت شرکت های چارتری ایستادگی کند تا در آینده آرامش به بازار پروازهای هوایی برگردد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 13814
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا