شهرداران مناطق برای نقاط حادثه‌خیز برنامه‌ریزی کنند

جهان صنعت نیوز:  پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه شورای معاونان، مشاوران و شهرداران با اشاره به بارش‌های اخیر باران در پایتخت گفت: از هفته پیش از بارندگی‌ها، تمام همکاران من پای کار بودند و مرخصی‌ها لغو شده بود.

شهردار تهران افزود: واقعیت این است وقتی میزان بارندگی تا این حد بالاست، قطعاً نگرانی از وقوع سیل پیش می‌آید، اما با اقدامات پیشگیرانه و حضور به‌ موقع همکاران ما در شهرداری تهران تنها یک مشکل جدی داشتیم و بقیه آبگرفتگی‌ها خیلی زود کنترل شد و آن‌چه اتفاق افتاد نتیجه کار جمعی بود، البته ایرادات و آبگرفتگی‌ها علی‌رغم میزان بارش زیاد باران باید رفع و برای آن‌ها برنامه‌ای تدوین شود.

حناچی با تأکید بر اینکه از این پس مسئولیت چنین حوادثی را از شهرداران مناطق می‌خواهیم، گفت: همه باید مسئولیت‌پذیر باشند و شهرداران مناطق با توجه به آشنایی با منطقه خود باید برای نقاط حادثه‌خیز برنامه‌ریزی و راهبرد داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل جاری نشدن سیل در تهران، لایروبی مناسب معابر و روددره‌ها بود، عنوان کرد: به طور قطع حذف زباله از معابر در کاهش آبگرفتگی‌ها نقش اساسی دارد. تلاش همکاران ما در پاکسازی معابر از زباله باید به نمایش گذاشته شود و با اطلاع‌رسانی درست به شهروندان، فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه صورت گیرد.

شهردار تهران با اشاره به عذرخواهی خود از مردم تهران بابت آبگرفتگی‌ها گفت: ما ابایی از عذرخواهی از مردم نداریم. مردم، ولی نعمت ما هستند و خدمت به آن‌ها و عذرخواهی درباره کاستی‌ها افتخار ماست و باید گفت با توجه به اینکه تا پایان آبان ماه بارش خاصی نخواهیم داشت، باید این فرصت را غنیمت بشماریم و هوشمندانه عمل کنیم؛ به این معنی که نقاطی که به ویژه در شریان اصلی دچار آبگرفتگی شدند را برطرف کنیم.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 58036
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا