زاکانی: قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن از سوی دولت نهایی شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علیرضا زاکانی روز سه شنبه که برای ارائه لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران در چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران سخن می گفت، افزود: در این قرارداد به صورت فاینانس ۶۳۰ دستگاه واگن خریداری کردیم که ۱۵ درصد مبلغ کل این قرارداد باید به صورت نقدی پرداخت شود.

وی اضافه کرد: این امر از عهده شهرداری تهران خارج بود اما به همت دولت و در جلسه اخیر با معاون اول رییس جمهور این موضوع نهایی شد.

زاکانی افزود: همچنین ۴۲۰ دستگاه واگن دیگر نیز توسط شرکت های داخلی در حال نهایی شدن است و تلاش داریم برای سال آینده بخشی از نیازهای خود را برطرف کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه هم اکنون ناوگان مترو به سه هزار واگن نیاز دارد گفت: هم اکنون هفت خط مترو با بیش از یک هزار و ۱۰۰ رام قطار فعال است که هم اکنون دو سوم نزدیک به ۴۰۰ رام قطار که در ناوگان فعال است نیاز به نوسازی دارد.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی مورد تاکید مدیریت شهری تهران است تاکید کرد: هم اکنون ۱۴ کیلومتر با هفت ایستگاه در دست احداث داریم که تلاش داریم برای سال آینده این هفت ایستگاه را در ناوگان مترو افتتاح کنیم.

زاکانی با بیان اینکه ۷۵ درصد حمل و نقل پایتخت توسط خودروهای شخصی انجام می شود افزود: بخش زیادی از آلودگی هوای تهران به این امر مربوط است.

شهردار تهران اضافه کرد: باید با توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو شاهد کاهش تردد خودروهای شخصی شویم همچنین تردد روزانه سه تا ۴.۵ میلیونی موتورسیکلت موجب آلودگی هوای تهران شده است.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 242195
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا