زاکانی: شهردای تهران قرارگاه ویژه خدمتگزاری راه‌اندازی می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز:    و به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، علیرضا زاکانی روز جمعه در بازدید از مرکز واکسیناسیون پارک افزود: کرونا موضوعی فرا ملی و زمانی است که در یک مدت کوتاه قابل حل نیست و باید همه افراد جامعه به ویژه افراد دارای بیماری زمینه ای که در معرض آسیب بیشتری قرار دارند را مورد توجه قرار دهیم.  


وی با بیان اینکه سطح یک ارائه خدمت، پیشگیری و درمان بوده که واکسیناسیون بخشی از آن است، اعلام کرد: علاوه بر کادر درمان و وزارت بهداشت که تلاش های زیادی انجام داده و در این مدت افتخارات بزرگی خلق کردند، نیازمند پتانسیل جدیدی هستیم که مضاف بر پیشگیری و درمان، بحث فاصله اجتماعی و دقت در فعال بودن شهر در عین صیانت از شهروندان است و همچنین خط سوم تلاش که نیاز به اقدام جهادی و جدی دارد ارائه خدمات اجتماعی است.

زاکانی با تشکر از مدیران فعال شهرداری ادامه داد: تا امروز زحمات و تلاش‌های زیادی انجام شده اما امروز آغاز یک‌سر فصل است که در آن باید شهرداری را به‌عنوان یک‌ رکن رکین و خدمتگزار آحاد مردم تهران ببینیم و همه ظرفیت های خود را در خدمت رفع این پاندمی جهانی که در ایران نیز آثار بدی به جا گذاشته و در حال حاضر روزانه حدود ۶۰۰ نفر از هموطنانمان را از ما می گیرد، قرار دهیم.

شهردار تهران اضافه کرد: از حدود ۲ هفته قبل جلساتی با اساتید دانشگاه و جمعی دیگر از متخصصان برگزار کردیم که در نتیجه آن نقشه راهی استخراج شد که ماحصل آن این است که شهرداری با یک فعالیت افزایش یافته در خدمت شهروندان باشد و بتواند یا برداشتن گام های بلند در خدمت نظام سلامت کشور قرار گیرد.

وی افزود: برای آینده مردم خبرهای خوبی را خواهند شنید که البته ما نه در مقام خبر بلکه در مقام عمل در حوزه بهداشت و درمان، فاصله گذاری اجتماعی و زیست فعال و پویا و خدمات اجتماعی نهایت تلاشمان را خواهیم کرد.

وی درباره واکسیناسیون کارکنان شهرداری و خانواده آنها بیان کرد: واکسیناسیون کارکنان شروع شده و بخش زیادی از آنها واکسینه شدند و در مسیر تکمیل واکسیناسیون کارکنان هستیم و گام دوم این است که تمام خانواده های پرسنل را واکسینه کنیم چرا که اگر ما ادعای خدمت داریم این کار به وسیله پرسنل شهرداری است که رقم می خورد، وظیفه ما صیانت از این کارکنان است.

زاکانی یادآورشد: تلاشمان این است که همه ظرفیت های شهرداری را پای کار بیاوریم و شهرداری ظرفیت های بالایی دارد، به عنوان مثال در حال حاضر از بیش از ۱۱۰ سوله بحران در مناطق مختلف فقط بخش کمی از آنها در خدمت همشهریان برای واکسیناسیون قرار دارد و تلاش می کنیم که از ظرفیت ها استفاده کنیم از این رو آنچه که اتفاق می افتد قابل مقایسه با شرایط فعلی نخواهد بود.  

شهردار تهران اظهارداشت: یکی از ویژگی هایی که در همین مرکز که تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد، دیده می شود این است که پرسنل شهرداری به ظرفیت عظیم مردمی گره خورده و این نیروهای جهادی، متولی خدمت در این عرصه هستند.

وی افزود: این مراکز واکسیناسیون گسترش پیدا خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم با ایجاد هماهنگی در ظرفیت های حاکمیتی و حکومتی و پیوستگی با ظرفیت های مردمی عرصه خدمتگزاری را توسعه دهیم.

شهردار تهران اعلام کرد: از مهمترین دغدغه های مردم و نخستین اولویت توجه به بحث کرونا است و هر یک فوتی یک خاندانی را عزادار می‌کند و این یک ضایعه بزرگ است. اولویت دوم موضوع جدیت در ارائه خدمت است و با راه اندازی یک قرارگاه ویژه خدمتگزاری چهره شهر را از آلودگی های حوزه پسماند و دیگر آلاینده ها که مانع زیست و رفاه مردم می شوند، می زداییم.

زاکانی اضافه کرد: بخش سوم ناظر به معضلات اجتماعی است؛ در جامعه ای زندگی می کنیم که کودکان کار و معتادان متجاهر و سایر عناصر جنبه های غیرقابل تحمل در شهر ایجاد می کنند و یک تاثیر منفی بر روح و روان مردم خواهد گذاشت و در نهایت نیز تاکید بر بالا بردن وظایف ذاتی خودمان برای بالا بردن ارائه خدمت دغدغه ای مهم است تا مردم رفاه و آسایش را در شهری که به روح و کالبد شهر توجه دارد، احساس کنند.

هم افزایی با همه دستگاه ها برای ارائه خدمات ضد کرونایی به مردم

علیرضا زاکانی شهردار تهران همچنین در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون بعثت در جمع خبرنگاران گفت: در شهرداری تهران تصمیم گرفتیم تا قرارگاه کرونا راه اندازی شود و با هم افزایی ظرفیت های مختلف در روزهای آینده در تمام سطوح خدمت شایسته ای به عموم مردم ارایه کنیم.

زاکانی اعلام کرد: نیاز ما در عرصه کرونا فراتر از موضوع بهداشت و درمان است و وزارت بهداشت به تنهایی متکفل نیست.

وی ادامه داد: بنابراین شهرداری باید در این مسیر خدمت کند؛  علاوه بر بهداشت و درمان  ظرفیت های اجتماعی را نیز باید در خدمت گرفت تا بتوان این بیماری را مهار کرد و این مهم در دسترس است.  

زاکانی افزود: فاصله گذاری اجتماعی و زنده نگهداشتن شرایط شهر در این وضعیت حائز اهمیت است، اما شاهد هستیم که گاه حکمی کلی برای همه شهر صادر می شود در حالی که تجربه های جهانی نشان می دهد می‌توان هم شهر را پویا نگه داشت و مردم را در خانه ها زندانی نکر و هم در کنار آن میزان ابتلا را نیز کاهش داد و این دومین تلاش شهرداری است.

شهردار تهران ادامه داد: سومین خط تلاش ناظر به خدمات اجتماعی است؛ اگر یک فرد مبتلا شود عموم مسئولان کشور باید دست به دست هم دهند و سطح بالاتری برای خدمتگزاری فراهم کنند. بر همین اساس در شهرداری تصمیم گرفتیم تا قرارگاه کرونا راه اندازی شود و با هم افزایی ظرفیت های مختلف در روزهای آینده در تمام سطوح خدمت شایسته ای برای مردم فراهم کنیم.  

زاکانی اضافه کرد: شهرداری ظرفیت های بی نظیری مبتنی بر خدمات دارد که شاید در هیچ مجموعه ای دیده نمی شود. یکی از آنها شرکت شهر سالم است که با درمانگاه و خدمات به کارمندان و شهروندان خدمت رسانی می کند و یکی از تلاش هایی که صورت گرفته تجهیز ۲۰ ایستگاهی است که برای واکسیناسیون در این مکان فراهم شده و این مسیر توسعه پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: در بوستان گفتگو نیز ۴۰ ایستگاه تزریق واکسن کرونا فراهم شده که به زودی به بهره برداری می رسد و تنها مجموعه ای خواهد بود که در شیفت بعدازظهر نیز کار می کند و فرصت بزرگی را فراهم خواهد کرد. همه کارمندان و شهر سالم و شهرداری تلاش خواهند کرد تا این بیماری را شکست دهیم.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 213127
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا