زالی: مادران باردار واکسن آسترازنکا نزنند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علیرضا زالی فرمانده ستاد کرونای استان تهران، درباره نقاط آلوده در تهران، اظهار کرد: مطالعات بهداشتی و بررسی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هر هفته در ستاد کرونای استان گزارش داده می‌شود.


وی افزود: براساس گزارش‌ها، پایین ترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را اول نانوایی و دوم سوپر مارکت‌ها دارند.

زالی با اشاره به اینکه تقریبا نقاط آلوده شهر متوازن و همگن است، گفت: معمولا مناطقی که بیشترین میزان ابتلا را ثبت کردند، به ترتیب مناطق ۴، ۲، ۵، ۱۴ و ۱۵ است که به دلیل میزان بالای جمعیت این مناطق است.

فرمانده ستاد کرونای استان تهران درباره وضعیت بیمارستان‌های کودکان، بیان کرد: در تهران طی یک هفته گذشته فوت کودکان ناشی از ابتلا به کرونا کمتر از ۱۰ نفر بوده است و درحال حاضر حدود ۲۴۰ کودک بستری هستند که ۵۲ کودک در ICU هستند.

وی درباره کمبود تخت برای کودکان، تصریح کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی و مراقب ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی به سرعت افزایش یافته و مشکلی درخصوص کمبود تخت بیمارستانی برای کودکان نداریم.

زالی افزود: اگر مراقبت لازم از کودکان نشود و میزان ابتلای کودکان به کرونا افزایش یابد با کمبود مواجه خواهیم شد چراکه ظرفیت‌های پزشکی هم سقف دارد درحال حاضر آمادگی لازم را در بیمارستان کودکان داریم.

فرمانده ستاد کرونای استان تهران درباره سبد واکسیناسیون مادران باردار، گفت: در ایران تمامی واکسن‌هایی که موجود است برای مادران پیشنهاد داده می‌شود اما ترجیحا مادران باردار از آسترازانکا استفاده نکنند بهتر است چراکه امکان لخته شدن خون در آن‌ها بیشتر است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 248395
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا