رگبار و وزش باد شدید ۵ روزه در استان‌ها/ توده گردوخاک امروز وارد کشور می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شرقی هرمزگان،‌ ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از گیلان و مازندران و فردا یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی،‌ ارتفاعات شمال شرق کشور،‌ بخش‌هایی از گیلان و غرب مازندران رگبار، وزش باد و رعدوبرق روی می‌دهد.

روز دوشنبه برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی، سه‌شنبه برای ارتفاعات البرز، ارتفاعات شرق هرمزگان،‌ ارتفاعات کرمان و چهارشنبه در بخش‌هایی از ارتفاعات جنوب شرق به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

امروز با توجه به افزایش سرعت باد در نوار غربی کشور پدیده گردوخاک برای استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست. همچنین از امروز تا سه‌شنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از سمنان و شمال اصفهان ، روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور و روز سه‌شنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید روی می‌دهد.

این پدیده در مناطق مستعد باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. روز چهارشنبه نیز در نیمه غربی کشور این شرایط پیش‌بینی می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 268997
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا