دفاتر پیشخوان متعهد به عدم افشای اطلاعات افراد هستند

جهان صنعت نیوز:  محمد منتقمی راد درباره برخورد با دفاتر پیشخوانی که ممکن است اطلاعات افراد را افشا کرده و موجب سودجویی برخی شرکت‌ها با عنوان بیمه سلامت شوند، افزود: پیوست حقوقی عدم افشای اطلاعات توسط دفاتر پیشخوان، قبل از اخذ مجوز دفاتر و هنگام انعقاد قرارداد امضا می‌شود. این کار در حال حاضر انجام شده و این تعهد از طرف دفاتر پیشخوان وجود دارد که به هیچ وجه اطلاعات فردی را در اختیار شخص یا شرکتی قرار ندهند.

 وی ادامه داد: البته این طور نیست که بانک اطلاعاتی کاملی در اختیار دفاتر پیشخوان باشد و در این دفاتر باید کد ملی افراد وارد شده تا بخشی از اطلاعات او مشخص شود. این موضوع فقط مربوط به سازمان بیمه سلامت نیست و حتی تماس‌هایی با بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز انجام می‌شود و این سازمان هم در حال پیگیری موضوع است.

 مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت بیان کرد: گلوگاه‌های مختلفی برای کسب اطلاعات فردی وجود دارد. اطلاعات افراد در سامانه‌های مختلف الکترونیکی ثبت می‌شود و باید توجه کرد که فناوری اطلاعات در کنار حُسن‌های فراوانی که دارد، مشکلاتی نیز ایجاد می‌کند. امکان دارد که فرد در یک مرکز یا دفتر پیشخوان کار کند و اطلاعات افراد را افشا کند، اما باید با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه، میزان این مشکلات را کاهش داد.

 منتقمی راد اظهار داشت: دفاتر پیشخوان چشم سازمان بیمه سلامت هستند و بخشی از کارهای سازمان بر عهده این دفاتر قرار گرفته است. در نتیجه اگر امانت داری انجام نشود، این امانت پس گرفته شده و برخورد قضایی نیز انجام می‌شود.

اخبار برگزیده
شناسه : 61526
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا