دستگیری سارقان خودرو‌های ۲۰۶ پایتخت

جهان صنعت نیوز:  سرهنگ مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ساعت ۲۰ مورخه بیست و هفتم امسال طی تماس مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از به سرقت رفتن خودروی ۲۰۶ سفید رنگ اش به کلانتری ۱۰۵ پاسداران اعلام سرقت کرد.


پرونده با موضوع سرقت خودرو تشکیل و به جهت کشف و دستگیری سارق یا سارقان حسب دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار تیم مبارزه با سرقت خودرو و لوازم خودرو پایگاه چهارم قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با مراجعه شاکی به پایگاه در اظهاراتش به کارآگاهان بیان داشت که روز حادثه من برای انجام عملیات بانکی در خیاابان پاسداران در مقابل یک دستگاه ATM خودپرداز توقف کردم و از آنجایی که بسیار عجله داشتم خودرو را به صورت روشن رها کردم، وقتی مشغول کار با دستگاه بودم ناگهان متوجه شدم یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی به همراه سرنشین در یک آن خودروی پژو ۲۰۶ من را سرقت و به سرعت متواری شدند، چند لحظه شکه شدم که به سرعت به دنبال آنان با پای پیاده دویدم، اما فایده‌ای نداشت.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، اذعان داشت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی بلافاصله راهی محل وقوع سرقت شدند که در بررسی و تحقیقات مقدماتی با بررسی تصاویر صحنه سرقت سرنخی به دست نیامد.

کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی محل تردد خودروی سرقتی در محدوده نارمک شدند که بررسی‌های میدانی در تاریخ بیست ام آبان ماه خودروی مسروقه در مقابل یک ساختمان بدون سرنشین پارک شده بود به رویت کارآگاهان رسید.

پس از گذشت حدود یک ساعت فردی جوان که قصد سوار شدن بر خودروی مسروقه را داشت دستگیر و بازداشت شد و خود را ” شهاب ۴۰ ساله” معرفی کرد که در بازرسی از داخل خودرو یک قبضه سلاح کمری به همراه ۹ فشنگ جنگی کشف و به پایگاه منتقل شد.

در تحقیقات صورت گرفته از شهاب به سرقت خودروی شاکی به اتفاق همدستش به نام ” زانیار ۳۵ ساله ” معترف و در خصوص سلاح اظهار داشت، سلاح را در حین سرقت‌ها به همراه داشتیم.

به دنبال اظهارات شهاب با هماهنگی بازپرس پرونده همدست وی در مخفیگاه اش در محدوده ازگل طی یک عملیات پلیسی در تاریخ ۲۱ آبان ماه دستگیر، که در بازرسی از مخفیگاه یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی مسروقه با مدارک جعلی کشف و به پایگاه منتقل شدند.

نثاری در ادامه گفت: در تحقیقات به عمل آمده از متهمان هردو به سرقت خودروی شاکی معترف و به بیش از ۴۰۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف داشتند.

در ادامه متهمان به کارآگاهان گفتند: از اوایل سال جاری با سرقت خودرو به اتفاق یکدیگر اقدام به سرقت سیستم پخش خودرو‌های ۲۰۶ می‌کردیم و به شخصی به نام “شهرام ۳۵ ساله ” در محدوده سبلان به قیمت یک میلیون تومان، و یا با نشر آگهی در سایت دیوار به افراد ناشناس می‌فروختیم.

کارآگاهان طی یک عملیات پلیسی در تاریخ ۲۲ آبان ماه خریدار اموال مسروقه را در مخفیگاه اش شناسایی و دستگیر کردند که در بازرسی از محل تعداد ۱۵ دستگاه سیستم پخش خودروی ۲۰۶، باند و لوازم دیگر کشف و به پایگاه منتقل و در تحقیقات صورت گرفته از مالخر صراحتاً به بزه خود معترف شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام این خبر گفت: با اشاره به دستگیری هر سه متهم پرونده و اعتراف صریح به سرقت خودرو و محتویات خودرو و شناسایی تعداد ۴ نفر دیگراز شکات، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران حهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم هستند.

اخبار برگزیده
شناسه : 61837
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا