خریداری بیش از ۴۷ میلیون دز واکسن کرونا از تولیدات داخلی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  پدرام پاک آیین روز چهارشنبه  افزود: در حال حاضر، واکسن کرونا به میزان نیاز کشور به طور کامل توسط شرکت های معتبر داخلی تأمین شده و در دسترس قرار دارد و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در تولید واکسن کووپارس مسئولیت اجتماعی داشته است


وی اظهار داشت: در خصوص وصول مطالبات موسسه رازی، هیات امنای ارزی پیگیری های بین بخشی مجدانه و موثری داشته که مستلزم تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه است و  تا آنجا که اطلاع دارم، در اولویت تخصیص قرار داد.

دستیار وزیر بهداشت تاکید کرد: این وزارتخانه همه تلاش خود را برای حمایت‌ از شرکت های واکسن ساز به کار بسته و با توجه به نیاز مبرم کشور به واکسن کرونا  پس از آن که شرکتهای تولیدکننده  موفق به اخذ تاییدیه های کیفی از سازمان غذا و دارو  شدند و توانایی تولید در حد نیاز کشور را به دست آوردند، صرفا با تکیه بر ظرفیت تولید داخلی  اقدام به خریداری  ۴۷ میلیون و ۷۱۰ هزار دوز واکسن کرونا کرده، هیچ گونه خرید خارجی  انجام نداده است.  

به گفته پاک آیین، در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که هر نوع ویروس دیگری به کشور وارد شود، فوراً و در عرض  مدتی بسیار کوتاه واکسن بومی آن ساخته شود و از این پس هم صرفا از محصولات تولید داخل حمایت و خریداری خواهد شد.

کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دیروز در شیراز گفت: خوشبختانه به اندازه مصرف واکسن تا پایان سال، ذخیره کافی داریم و واکسن های داخلی نیز به سبد واکسیناسیون کشور، اضافه شد. واکسن های داخلی به تولید مناسبی رسیده و مجوزهای صادرات را دریافت کرده اند. میزان صادرات واکسن های داخلی، ۲۰ درصد تولیدات بود که قابل افزایش است.

وی  افزود: دغدغه ما عدم دریافت نوبت سوم واکسن برای افرادی است که دو دُز واکسن تزریق کرده اند. تقاضای ما این است حتما افراد بالای ۱۸ سال، سه نوبت واکسن را دریافت کنند چراکه کرونا، رفتارهای ناشناخته ای دارد و جهش های جدیدی در آن رخ می دهد.  

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: تا قبل از شکل گیری موج جدید بیماری، لازم است که واکسیناسیون تکمیل شود که زمان را برای افزایش ایمنی جمعی از دست ندهیم. طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ثبت نوبت سوم واکسن کرونا باید در سامانه «ایران من»، تکلیف شده و یکی از موارد محدودیت های هوشمند، دریافت نوبت سوم واکسن است.

اخبار برگزیده
شناسه : 273538
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا