جوانان برای خرید مسکن تا دوران بازنشستگی پس‌انداز کنند

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر یک جوان در شرایط کنونی اقدام به پس انداز برای خرید خانه کند، به نظر من در دوران بازنشستگی می تواند مسکن خریداری کند.

حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران در واکنش به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه مردم برای خانه دار شدن باید پس انداز کنند، گفت: در شرایط کنونی این پیشنهاد و استراتژی به هیچ وجه کارساز نیست، زیرا با توجه به میزان حقوق پرداختی برای اقشار متوسط و افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن، مردم با پس انداز و جمع‌آوری پول نمی توانند مسکن خریداری کنند.

استراتژی نادرست وزیر راه برای بهبود بازار مسکن؛ با پس انداز نمی توان خانه خرید

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استراتژی وزیر راه و شهرسازی برای پس انداز پول جهت خرید مسکن درست و کارشناسی نیست و وزارتخانه باید رویکرد جدیدی را برای بهبود وضعیت مسکن و کاهش تقاضا تدوین کند.

وی گفت: به نظر من وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی باید در جهت افزایش تولید مسکن گام بردارد، یعنی آنکه اولویت اصلی وزارتخانه باید جذب مشارکت های خصوصی و دولتی برای توسعه بازار مسکن باشد.

افزایش تولید راه کار اصلی برای تعدیل قیمت مسکن و خانه دار شدن جوانان

خسته بند ادامه داد: کشور سالانه به حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد تا از این طریق متقاضیان از جمله زوج های جوان خانه دار شوند، از این رو زمانی که آمار تولید مسکن نسبت به میزان تقاضا بالا برود، آن وقت خانواده ها و جوانان در شرایط بهتری می توانند برای خرید مسکن در دراز مدت برنامه ریزی کنند.

جوانان برای خرید مسکن باید تا دوران بازنشستگی پس انداز کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به گزارش های ارائه شده درباره دوره انتظار ۶۰ ساله برای خرید مسکن در کشور، تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی اعلام می کند که جوانان برای خرید مسکن پس انداز کنند، حال اگر یک جوان در شرایط کنونی اقدام به پس انداز برای خرید خانه کند، به نظر من در دوران بازنشستگی می تواند مسکن خریداری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من در کنار افزایش تسهیلات مسکن، باید زمینه برای افزایش تولید خانه فراهم شود تا با کاهش قیمت ها و افزایش تسهیلات، جوانان بتوانند خانه دار شوند

عمومی
شناسه : 15690
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا