جلوگیری از حیات شبانه مشکل امنیت را حل نمی‌کند

جهان صنعت نیوز|   وی با اشاره به طرح حیات شبانه گفت:  نگاه بنده این است که باز بودن مغازه‌ها به نوعی امنیت است؛ دو زاویه دید وجود دارد، یک زاویه دید این است که همه مغازه‌ها را ببندیم و به نیروی انتظامی بسپاریم که البته در بسیاری از کشورها به دلایل دیگری غیر امنیتی این کار را می‌کنند چراکه معتقد هستند مغازه‌دار باید پس از کار در کنار خانواده باشد یعنی نگاه در کنار خانواده بودن وجود دارد اما در ایران از بُعد امنیت به آن نگاه می‌کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقاد بنده این است که اگر مغازه‌ها باز باشند امکان دادن خدمات بهتر است به عنوان مثال چنانچه بخواهیم در استان‌های شمالی مغازه‌ها را ببندیم دیگر معنی ندارد به ویژه در شهر بنده گردشگری که تا صبح بیرون است از کجا مایحتاج را تهیه کند؟ گردشگران به دنبال سیاحت و تفریح هستند و معنی ندارد که بگوییم شب‌ها مغازه‌ها تعطیل است.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس افزود: در زمستان استقبالی از طرح حیات شبانه نمی‌شود اما در تابستان به دلیل گرمای هوا استقبال بیشتر است. بنده محدودیت زیاد را قبول ندارم. باید از ابزار و تکنولوژی استفاده کنیم و چنانچه مشکل امنیتی نیز وجود دارد باید به گونه‌ای آن را برطرف کرد نه اینکه با بستن مغازه‌ها و فرستادن مردم به منازل بخواهیم مشکل امنیت را حل کنیم، چراکه مشکل امنیت از این طریق حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت روز به روز در حال کوچکتر شدن است و بخش خصوصی باید تقویت شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم با بخش خصوصی اینگونه رفتار کنیم، مشکل بیکاری برطرف نمی‌شود.

عمومی
شناسه : 32214
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا