تاکسی آنلاین و ممنوعیت جابه‌جایی کودکان، بدون حضور والدین

جهان صنعت نیوز| برای استفاده از هر سامانه‌ای باید ابتدا به قوانین و مقررات آن رجوع کنیم و در موردش بیشتر بدانیم.

سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل مانند تاکسی آنلاین هم درست مثل هر سازمانی از قوانین و مقرراتی تشکیل شده که رعایت آنها به بهبود سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی منجر خواهد شد. برخی از این قوانین در اکثر این سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل به طور مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مانند قانون ممنوعیت جابه‌جایی کودکان، بدون حضور والدین. درست است که با بزرگ شدن کودکان و نوجوانان و افزایش دغدغه‌های شخصی والدین، حمل‌و‌نقل آنها گاهی به یک معضل تبدیل می‌شود اما نباید این مسئله را فراموش کنیم که طبق قوانین سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل این کار غیر قانونی است و نباید برای کودکان به تنهایی درخواست سفر بدهیم. با ما همراه باشید تا این قانون را در معروف‌ترین سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل با هم مرور کنیم.

یکی از قوانینی که باید در مورد استفاده از تاکسی آنلاین به آن توجه کنید ممنوعیت سوارشدن افراد زیر ۱۸ سال به تنهایی است. در حقیقت برای ساخت حساب در این سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل حتما باید سن شما بالای ۱۸ سال باشد در غیر این صورت حتما باید به همراه یک بزرگسال از تاکسی‌های آنلاین استفاده کنید. این قانون را قبل از درخواست سفر برای کودکانتان حتما در ذهن داشته باشید زیرا کاربران تاکسی‌های آنلاین می‌توانند در مواجهه با این موقعیت سفر خود را لغو کنند.

قانون اوبر هم سوار شدن کودکان زیر ۱۸ سال را بدون حضور والدینشان ممنوع اعلام کرده است. این سامانه که به عنوان اولین سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل در جهان شناخته می‌شود این قانون را به طور مشخص در بخش شرایط و قوانین اپلیکیشن خود ذکر کرده است. در اوبر اگر راننده‌ای احساس کند که سن یک فرد کمتر از ۱۸ سال است می‌تواند از او درخواست کند تا مدرک شناسایی‌اش را نشان دهد و در غیر این صورت از انجام سفر انصراف دهد. کودکان برای استفاده از این سامانه باید حتما باید همراه والدین یا بزرگسالان باشند.

در سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل لیفت هم قانون منع سوار شدن کودکان بدون حضور والدین ذکر شده است. این سامانه که از نظر تعداد سفرهای روزانه ششمین سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل در جهان است به طور مشخص از منع تردد تنهایی کودکان در شرایط و قوانین خود یاد کرده است. رانندگان این سامانه می‌توانند در صورت شک کردن به سن مسافر از آنها در این مورد سوال کنند و در صورت زیر ۱۸ سال بودن مسافر از پذیرش سفر خودداری به عمل آورند.

همان طور که اشاره شد در اکثر سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل دنیا ممنوعیت استفاده کودکان بدون حضور والدینشان مورد اشاره قرار گرفته است، پس بهتر است ما هم این مورد را با دقت بیشتری مورد توجه قرار دهیم.

اخبار برگزیده
شناسه : 12243
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا