طغیان و سیلاب رودخانه‌ها از جنوب تا شرق کشور

جهان صنعت نیوز| فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به آخرین تشریح جزئیات آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز با تقویت سامانه بارشی در اکثر مناطق به غیر از نوار غربی کشور رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرک و سیلاب پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امروز با توجه به شدت بارش در جنوب بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان، هرمزگان و اواخر وقت جنوب سیستان و بلوچستان احتمال آب گرفتگی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه فردا بارش‌ها به نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور متمرکز خواهد شد، بیان کرد: فردا شدت بارش در نیمه شرقی هرمزگان، جنوب شرق کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه سامانه بارشی محدود به خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان است و اواخر وقت به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گفته وی، براساس بولتن‌های هواشناسی از امروز تا روز دوشنبه آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم است که از این رو قایق سواری و صید و صیادی در این مناطق توصیه نمی‌شود.

گودرزی درباره آخرین وضع آب و هوای تهران گفت: امروز بعدازظهر آسمان تهران با بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های شدید همراه خواهد بود و طی ۲ روز آینده بتدریج کاهش ابر را در تهران خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان خبر داد و افزود: امروز برای گلستان رگبار و رعد و برق و مه آلود بودن و بارش‌های خفیف‌تر برای گیلان پیش بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه آسمان شهر‌های شمالی از روز دوشنبه به بعد صاف خواهد بود، تصریح کرد: طی ۲ روز آینده شاهد بارش باران در شرق سواحل مازندران خواهیم بود، البته میزان بارش در این مناطق سیلابی نخواهد بود.

عمومی
شناسه : 13170
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا