تی شرت ۱۶۰ هزار تومانی در بازار محرم

جهان صنعت نیوز:  با آغاز ایام محرم ، بازار خرید پوشاک مشکی رونق گرفته به طوری که حتی برخی مغازه ها در بازار بزرگ تهران تی شرت با کیفیت معمولی را با قیمت های بالای ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

البته گشت و گذاری در بازار نشان می دهد که تی شرت مشکی با قیمت های متفاوت از ۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان در بازار پانزده خرداد عرضه می شود. اگرچه برخی فروشگاه های اینترنتی مدعی هستند که تی شرت آستین بلند با جنس نخ پنبه بسیار با کیفیت  که بر روی سینه آن عبارت یا سید الشهدا حک شده را با تخفیف ویژه به قیمت ۲۹ تا ۵۵ هزار تومان عرضه می کنند.

اما واقعیت این است که با افزایش تقاضا برای خرید البسه مشکلی در این ماه، قیمت پوشاک مناسب ایام تاسوعا و عاشورا در برخی موراد باورنکردنی است به طوری که حتی پیراهن های مشکی که دارای برند خاص خارجی هستند، با قیمت های میلیونی در بازار به فروش می رسند. در همین خصوص اخیرا  رئیس اتحادیه پیراهن‌فروشان و پیراهن‌دوزان اعلام کرد که پیراهنی با برند خاص یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد .

با اینکه کاهش قدرت خرید مردم باعث شده بازار پوشاک با رکود مواجه شود اما به دلیل ارادت مردم به ایام محرم به عنوان یکی از سنت های قدیمی مسلمانان، خرید پیراهن و تی شرت مشکلی با رونق همراه شده است. از این رو مغازه داران نیز برای اینکه ضرر خود در ماه های دیگر را جبران کنند، پوشاک مشکی را این روزها به هر قیمتی که دوست دارند به فروش می رسانند.

شال و روسری زنانه نیز از جمله مواردی است که طی روزهای اخیر با قیمت های عجیب و غریب در بازار به فروش می رسد. قیمت یک شال یا روسری مشکی آن هم در بازار بزرگ تهران که محل عرضه اصلی این کالاها به حساب می آید، از ۶۰ هزار تومان شروع می شود و گاهی تا ۳۰۰ هزار تومان هم ارزش پیدا می کند. این در حالی است که تمام اقلام گفته شده در مغازه های سطح شهر با قیمت های متفاوت و با افزایش قیمت چند برابری به فروش می رسد. در واقع بازار مناسبت های خاص به محلی برای سودجویی برخی عرضه کنندگان کالا تبدیل شده است.

عمومی
شناسه : 45833
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا