توزیع گوشت قرمز منجمد از هفته آینده در شبکه هوشمند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «اسماعیل قادری‌فر» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری خود به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درخصوص وضعیت عرضه گوشت قرمز در سامانه‌های هوشمند اینترنتی، افزود: دام زنده، گوشت قرمز گوسفندی و گوساله کشور تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم تا جایی که ذخایر گوشت منجمد کشور نیز از شرایط مطلوب برخوردار است.


مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، علت بالا بودن قیمت گوشت قرمز در بازار را وجود دلالان و سودجویان دانست و تصریح‌کرد: گوشت قرمز منجمد گوسفندی و گوساله از ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای نخستین بار در سامانه هوشمند برای تنظیم بازار داخلی توزیع می شود که می تواند اثر مطلوبی در بازار این محصول داشته باشد.

وی اظهار داشت: برای تنظیم بازار گوشت قرمز به‌ویژه شب عید و ایام نوروز در صورت نیاز گوشت قرمز وارد می‌شود تا مشکلی در توزیع این محصول ایجاد نشود.

قادری‌فر اضافه‌کرد: هنوز حجم توزیع گوشت قرمز منجمد در سامانه هوشمند و نرخ مصوب آن مشخص نشده است که در روزهای آتی تعیین و اعلام می‌شود.

وی ادامه‌داد: اکنون امکان عرضه توزیع گوشت قرمز گرم و تازه در این سامانه به دلیل فسادپذیری سریع این محصول وجود ندارد و در صورتی که شرایط و زیرساخت‌ها فراهم شود به‌زودی این مهم نیز عملیاتی خواهد شد.

توزیع ۱۰ هزار تن برنج پاکستانی و هندی در استان‌های شمالی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پاسخ به پرسش دیگر درخصوص اینکه دلالان در شمال کشور قیمت برنج داخلی را در دست دارند، گفت: تلاش داریم برای کاهش التهاب بازار برنج در استان‌های شمالی تولیدکننده برنج (گیلان، مازندران و گلستان)، بیش از ۱۰ هزار تن برنج پاکستانی و هندی با قیمت‌های مصوب توزیع کنیم تا بتوانیم بازار این محصول را از مبدا کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه دلالان و واسطه‌ها موجب گرانی برنج داخلی در استان‌های شمالی کشور هستند، افزود: برای کنترل این موضوع توزیع برنج خارجی در شمال کشور از آخر هفته شروع می‌شود.

توزیع برنج «فجر» از فردا در سامانه هوشمند بازرگام

قادری‌فر، از توزیع برنج تولید داخل فجر از فردا در سامانه هوشمند بازرگام خبرداد و  اظهارداشت: هنوز قیمت مصوب این برنج مشخص نشده است، اما با قیمت هایی بین ۳۹ هزار تا ۴۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه انواع برنج‌های خارجی، پاکستانی، هندی و تایلندی در سامانه بارگذاری شده و با قیمت مصوب به فروش می رسد، تصریح‌کرد: اکنون هر کیلوگرم برنج تایلندی با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج هندی تنظیم بازاری با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی با قیمت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج شیرودی با قیمت ۴۲ هزار تومان در سامانه‌های هوشمند عرضه می‌شود.

اقلام مورد نیاز تنظیم‌ بازار شب عید تامین است

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی کشور گفت: برای شب عید و ایام نوروز میوه، برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ به میزان کافی تامین و عرضه خواهد شد و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در ماه های اخیر ۵۰ هزار تن پرتقال و ۵۰ هزار تن سیب درختی برای شب عید و ایام نوروز به قیمت‌های مصوب تنظیم بازاری تامین شده است که عرضه می شود.

قادری‌فر افزود: امسال تلاش داریم برای تنظیم بازار و حذف دلالان بین ۵۰ تا ۶۰ درصد میوه شب عید را در سامانه های هوشمند اینترنتی توزیع کنیم که حداقل قیمت ۳۰ درصد زیر قیمت بازار باشد.

به گفته وی، عرضه میوه شب عید و ایام نوروز از ۲۰ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

این مقام مسوول، توزیع هوشمند کالاهای اساسی را از مهمترین راهبرد ها برای کاهش واسطه‌ گری و دلال بازی در بازار دانست و افزود: اکنون فاصله قیمتی مزرعه تا سر سفره مردم  ۷۰۰ درصد است که همه این سود به جیب دلالان و سودجویان می رود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 246613
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا