تمدید مهلت ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات کرونایی تا پایان آذر

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حسین محمودی سفیدکوهی» افزود: از اسفند ۹۸، ستاد ملی مبارزه با کرونا برای کسب‌وکار‌هایی که به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده بودند حمایت‌هایی را در نظر گرفته بود.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه متناسب با محدودیت‌های در نظر گرفته شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، دو گروه اصلی مشمول دریافت حمایت‌های دولت بودند، افزود: گروه اول مشاغل و کسب و کار‌هایی بودند که مدت فعالیت شان محدود شده بود و گروه دوم مشاغل و کسب و کار‌هایی بودند که فعالیت‌شان به طور کامل تعطیل شد مانند؛ باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها، گردشگری‌ها، مراکز و مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی.

محمودی با بیان اینکه این دو گروه در مرحله نخست مورد حمایت قرار گرفتند، ادامه داد: مبنای حمایت از بنگاه‌ها و کسب و کار‌های آسیب دیده، بانک اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی بوده است. یعنی تمام بنگاه‌هایی که در سازمان تامین اجتماعی کد بیمه‌ای و کارگاهی داشتند، به ازای تعداد شاغلان مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها اضافه کرد: برای بنگاه‌هایی که فعالیت‌شان به طور کامل تعطیل شده بود به ازای هر شاغل، ۱۶ میلیون تومان و برای بنگاه‌هایی که فعالیت‌شان محدود شده بود به ازای هر شاغل ۱۲ میلیون تومان و برای رانندگان ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

برای شناسایی مشمولان، از بین رسته فعالیت‌های کسب و کاری، ۱۴ رسته اصلی که براساس محاسبات بیشترین آسیب را دیده بودند انتخاب و متناسب با آن ۱۴ رسته بیش از ۸۵۰ زیر رسته شناسایی و جهت برخورداری از حمایت‌های دولت به تصویب ستاد ملی کرونا رسید.

وی گفت: اطلاعات و داده‌های مربوط به کسب و کار‌ها و شاغلان از سازمان تامین اجتماعی اخذ و در سامانه کارا-کرونا بارگذاری شده است و طی اطلاع رسانی و فراخوان‌های مختلف از طریق رسانه‌ها از مشمولان خواسته شده در سامانه کارا- کرونا ثبت نام و تسهیلات دریافت کنند.

محمودی با اشاره به اینکه در فرآیند پرداخت تسهیلات به کسب‌وکار‌ها ۱۴ دستگاه ملی و ۱۹ بانک و موسسه عامل همکاری کردند، افزود: با مدیریت بانک مرکزی و همکاری کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و دستگاه‌های بخشی این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها اضافه کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به مشاغل در نظر گرفته شده بود و استقبال متوسطی از این تسهیلات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار کاربر در سامانه کارا در سطح ملی، استانی و شهرستانی داشتیم و سعی بر این بوده است این تسهیلات به صورت سیستمی با حداقل دخالت منابع انسانی پرداخت شود. به صورت روزانه توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و هفتگی در کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا پیشرفت کار، چالش‌ها و مسائل بررسی و تصمیم گیری می‌شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 236288
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا