تعرفه آب مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی محاسبه می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:   هیات وزیران در جلسه ۱۵ اسفندماه امسال آیین نامه اجرایی بند«ی» تبصره ۸ ماده واحد قانون بودجه کل کشور در بخش آب را به تصویب رساند.

براساس ماده دو این آیین نامه صورت حساب مشترکان کم مصرف(مشترکان خانگی با مصرف تا یک سوم الگوی مصرف تعیین شده موضوع تبصره(۴) ماده یک قانون توسعه و بهینه سازی آب شهری و روستایی در کشور مصوب ۱۳۹۴) تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور با تخفیف ۱۰۰ درصد محاسبه می‌شود.

براساس ماده چهار این آیین نامه تعرفه آب مشترکان خانگی با مصرف بیش از الگو تا یک و نیم برابر الگو، تا دو برابر الگو، تا سه برابر الگو، تاچهار برابر الگو و بیش از آن به ترتیب با ضریب نیم درصد، هفتاد و پنج صدم، یک و نیم، سه و پنج نسبت به غیر یارانه‌ای و به صورت پلکانی( نسبت به مازاد )محاسبه و دریافت خواهد شد.

متوسط تعرفه آب مصارف صنعتی، عمومی غیر آموزشی و دستگاه‌های اجرایی و همچنین تجاری به ترتیب براساس ضریب یک و یک و نیم نسبت به هزینه تامین آب محاسبه و دریافت می‌شود.

در این ماده تاکید شده در صورت محدودیت در تامین آب مشترکان جریان آب مشترکان با مصرف بیش از دو برابر الگو با اعلام اخطار قبلی به طور موقت قطع می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 252667
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا