تزریق ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن/فوت ۱۲۵ نفر دیگر بر اثر کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز: و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز(شنبه) تا امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۴ نفر از آنها بستری شدند.


مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۷ هزار و ۷۱۸ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۱۶۷ نفر رسید.

همچنین تا کنون ۵ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۵۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۳۷ میلیون و ۳۸ هزار و ۹۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

شناسایی ۶۱۴۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور 

تا کنون ۵۵ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۶۶ نفر دُز اول، ۴۲ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۳۴ نفر دُز دوم و ۵۱۴ هزار و ۷۹۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۸ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۵۹۰ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، آمار تلفات روزانه کرونا در روز جمعه ۲۱ آبان ماه به ۱۰۹ نفر و کمترین تعداد پس از خیز پنجم کرونا رسید و در حالیکه این رقم امیدها را نسبت به تداوم روند کاهشی به زیر ۱۰۰ و دو رقمی تقویت کرده بود، بار دیگر روز شنبه ۲۲ آبان ماه روند تلفات افزایشی شد و به ۱۲۴ نفر رسید.

۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ بود که رقم تلفات روزانه کرونا ۹۴ نفر بود اما روز ۱۳ فروردین روند مرگ های کرونایی با ۱۱۷ نفر سه رقمی شد و تا کنون این ارابه مرگ بر این مدار می تازد.        

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

در این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار مرگ و میر در اثر کرونا از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد مرگ و میر روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار مرگ و میر از ابتدای شیوع کرونا(اسفند ۹۸) در کشور رسید. 

به هر روی گرچه روند تلفات روزانه کرونا کاهشی است اما باید گفت، تا رسیدن به ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ که رقم تلفات روزانه کرونا ۹۴ نفر بود در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون اندکی مانده است. 

گرچه خیز ششم کرونا به رغم هشدارها تا کنون و در آبان ماه به وقوع نپیوسته اما به باور کارشناسان هر گونه عادی سازی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند طغیان مجدد این ویروس را رقم بزند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه نیز گفت:‌ هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید رحالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم. 

وی همچنین روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه گفت: با توجه به آغاز موج ششم در کشورهای همجوار، نگران هستیم و مراکز درمانی در آماده باش کامل هستند، ولی تجربه خوبی که در درمان بیماران کرونایی ، تامین اکسیژن سازها، دستگاه‌های کمک تنفسی و غیره داریم می توانیم از آنها استفاده کنیم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه ۲۱ آبان ماه اعلام کرد که هنوز وارد خیز ششم سراسری کرونا نشده‌ایم و ضمن آنکه روند بستری در استان‌های کشور پایدار یا کاهشی است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 229086
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا