تداوم فعالیت سامانه باد و گردوخاک در بخش‌هایی از کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از سازمان هواشناسی، امروز سامانه باد و گردوخاک که وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک را در پی دارد در خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد، شرق سمنان، بوشهر و شمال  سیستان و بلوچستان فعال است.


اثر مخاطره این سامانه نیز احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی عنوان شده است.

سازمان هواشناسی نسبت به عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز هشدار داده است.

همچنین سامانه بارشی امروز  همراه با رشد ابرهای همرفتی در سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال اردبیل، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان فعال است.

سازمان هواشناسی به رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک خبر داده است.

آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی، صاعقه، در نواحی مستعد بارش تگرگ، آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و احتمال تاخیر در پروازها برای مناطق اعلام شده پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی به عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، عدم تردد از حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام، استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک توصیه کرده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 267579
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا