برف و باران کشور را فرا می‌گیرد/ وقوع پدیده «گرم‌باد» در برخی استان‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز:   بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز فعالیت سامانه بارشی در تمام استان‌های کشور به‌جز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد و در برخی ساعات باعث بارش باران، وزش باد شدید موقتی، گاهی رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف می‌شود.


از اواخر وقت امروز به‌تدریج از شدت فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته شده و فردا در شمال شرق، شرق، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی، استان‌های شرقی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شدت بارش‌های روز یکشنبه برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان است

روز دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده و سه‌شنبه در شرق بارش باران پیش‌بینی شده است. روز چهارشنبه جو پایداری در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز به دلیل پدیده گرم‌باد در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما و از روز یکشنبه در  اکثر مناطق کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

همچنین روزهای شنبه و یکشنبه در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی به دلیل وزش باد شدید موقتی خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 249406
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا