بارش برف و باران از فردا تا روز جمعه در نیمی از کشور آغاز می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «امین حسین نقشینه» امروز (چهارشنبه) درباره وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز فقط در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی صاف داریم.


وی بیان‌داشت: برای امروز تا ظهر فردا نیز برای اکثر مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

نقشینه افزود: از فردا با ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور در نوار غربی، غرب اصفهان، فارس، شمال بوشهر و به‌تدریج برای دامنه‌های جنوبی البرز (در قزوین، البرز و تهران) بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد که این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه‌داد: بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان برای روز پنجشنبه شدیدتر خواهد بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، روز جمعه گستره فعالیت سامانه به‌جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بیشتر کشور را در برخواهد گرفت.

وی گفت: فردا بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان به صورت بارش برف و باران و همراه با بادهای شدید است.

نقشینه خاطرنشان‌کرد: از بعد از ظهر جمعه از میزان بارش‌ها در نوار غربی کاسته و به‌تدریج اواخر وقت جمعه سامانه بارشی مذکور از سمت شمال شرق کشورمان خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: امروز آسمان تهران صاف است اما از اواخر وقت پنجشنبه و روز جمعه شرایط برای بارندگی در استان تهران فراهم خواهد بود و شاهد بارش باران در پایتخت هستیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 250248
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا