بارش‌های پراکنده در برخی استان‌ها/ هشدار افزایش آلودگی در شهرهای صنعتی نیمه شمالی

به گزارش جهان صنعت نیوز:   بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز  در برخی مناطق شرقی ابرناکی، وزش باد گاهی بارش پراکنده و در شرق کشور وزش باد پیش‌بینی شده است.


از اواخر وقت امروز و طی روز دوشنبه در هرمزگان،‌ارتفاعات کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان ابرناکی، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی این دو روز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما روی می‌دهد و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است. تا سه‌شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش بینی شده است.

روز چهارشنبه با گذر موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور در برخی مناطق استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، بوشهر،‌فارس،‌ شرق کرمان،‌ هرمزگان،‌ دامنه‌های زاگرس واقع در غرب کشور بارش باران،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطقی از کرمان، شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان،‌خراسان جنوبی، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و شرق خوزستان بارش روی می‌دهد.

توصیف سامانه: پایداری هوا

زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۵

زمان پایان: پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۹

نوع مخاطره: سکون نسبی در جو و افزایش غلظت آلاینده ها

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۵ : تهران.

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۶ : تهران، کرج، اراک، اصفهان و تبریز.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۷ : تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ : تهران، کرج، اراک و مشهد.

پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۹ : تهران، کرج، اراک و مشهد.

اثر مخاطره: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: پرهیز از رفت وآمد غیر ضروری در سطح شهرها، بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیتهای فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 237461
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا