باران و رعد و برق در مناطق شمالی/ آب‌های خلیج فارس متلاطم می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از وزارت راه و شهرسازی، «کبری رفیعی» تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز (ششم فروردین) و روزهای آتی اعلام کرد و اظهار داشت: در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان و مازندران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: امروز در بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، همدان، زنجان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران و شمال شرق کشور در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، استان گلستان و ارتفاعات سمنان بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

وی افزود: فردا بخش‌هایی از شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر و روز دوشنبه علاوه بر سواحل خزر، مناطق شمالی و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده و گاهی وزش باد را تجریه خواهد کرد.

به گفته رفیعی روزهای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز نیز در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود و در مناطق مستعد گاهی سبب گرد و خاک خواهد شد.

وی ادامه داد: همین شرایط جوی در رزوهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب غرب و سواحل جنوبی کشور نیز انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر روز سه‌شنه هم در مناطق شرق و جنوب شرق پدیده غالب وزش باید شدید خواهد بود که در برخی مناطق سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

رفیعی گفت: از امروز تا روز سه‌شنبه آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود و روز دوشنبه و سه‌شنبه هم دریای عمان این شرایط را خواهد داشت.

وی افزود: آسمان تهران هم امروز در برخی ساعات با وزش باد شدید همراه می‌شود و در بعد از ظهر هم بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

به گفته رفیعی بیشینه دمای امروز تهران ۱۵ درجه و کمینه دما هم ۹ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 253227
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا