اومیکرون به جوانان حمله می‌کند؛ این ۵ استان‌ مراقب باشند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   دکتر سعید کریمی در جلسه مجازی با معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در خصوص نسخه نویسی الکترونیک، بیان کرد: اطلاعات بیماران موضوعی حیاتی و استراتژیک است و باید به شدت بر امنیت این داده‌ها مراقبت شود.


وی در خصوص ویروس کرونا نیز تصریح کرد: در یک هفته اخیر سیر مراجعین، بستری و ترخیص شده‌ها کاهش یافته است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: براساس تحقیقات، سویه اُمیکرون بیشتر افراد جوان را درگیر می کند، از این رو استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان که جمعیت جوانی دارند، باید بیش از سایر استان‌ها مراقب باشند.

کریمی گفت: براساس گزارشات کمیته علمی، سرایت پذیری سویه اُمیکرون بسیار بالاست، به طوریکه موارد ابتلا در انگستان و فرانسه نشان می دهد پیک در عرض کمتر از ۱۵ روز رخ داده و تعداد موارد به صورت انفجاری سیر صعودی داشته است.

وی ادامه داد: براساس نتایج تحقیقات تزریق دز بوستر واکسن حدود ۸۰ درصد بر انواع شدید اُمیکرون تاثیر دارد، بنابراین باید در این مدت واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

کریمی گفت: در هفته‌های پیش رو باید آمادگی کامل داشته باشیم تا در صورت افزایش تعداد بیماران، غافلگیر نشویم؛ واکسیناسیون، فاصله گذاری، استفاده از ماسک، ایجاد محدودیت و آمادگی کامل مراکز درمانی برای مقابله با سویه اُمیکرون ضروری است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان بیان کرد: توفیقی حاصل شد که خدمتگذار مردم باشیم تا همراه با شما این مسیر را ادامه دهیم و قدم خیری در راستای ارتقای سلامت مردم برداریم.

اخبار برگزیده
شناسه : 237763
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا