امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت زنان و کارگروه مد و لباس

جهان صنعت نیوز:  تفاهم نامه همکاری میان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ترویج پوشش و مد طرح های ایرانی اسلامی به امضا رسید.


نوع پوشش یکی از بحث های روز جامعه بوده و ترویج الگوهای ایرانی اسلامی برای زنان و دختران اقدامی مهم است تا جای برخوردهای قهری و سلبی را بگیرد که همواره نتیجه عکس داشته و تاثیر منفی خود را در جامعه نشان داده است.

معاونت زنان اعتقاد دارد برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در پوشش علاوه بر تقویت بنیان های اعتقادی، حمایت از طراحان و دسترسی آسان بانوان ایرانی به پوشش متناسب با توجه به تنوع سلایق مهم است.

به این منظور تفاهم نامه ای به امضا رسیده تا برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس، توسعه شبکه طراحی، تولید، توزیع پوشاک ایرانی اسلامی و توسعه کسب و کار طراحان، سرمایه گذاران و موسسات آموزش عالی طراحی مد و لباس در مسیر این هدف قرار گیرد.

تبیین مفاهیم و الگوسازی حجاب در تمام جنبه های فردی و اجتماعی با توجه به سلایق مختلف، تعلیم و تبلیغ فرهنگ صحیح پوشش ایرانی در جامعه و فراهم کردن شرایط دسترسی آسان‌تر به پوشش اسلامی ایرانی از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

رویکرد اصلی تفاهم نامه نیز تقویت بنیان اعتقادی، اخلاقی، هنری‌ و اصول تربیتی در خصوص اهمیت پوشش ایرانی اسلامی است.

بی شک صحبت از ترویج پوشش اسلامی ایرانی برای نسل جوان بدون فرهنگ سازی و مشارکت فعال تمامی عناصر فرهنگی جامعه و نهادهای متولی راه به جایی نبرده و همچنین می بایست زمینه طراحی و ترویج پوشش مناسب و در عین حال مورد پسند نسل جوان فراهم شود.

اخبار برگزیده
شناسه : 61552
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا