اقدامات دادگاهی درباره حجاب جواب نمی‌دهد

جهان صنعت نیوز|  مسعود سلیمانی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهارکرد: احقاق حق عمومی وظیفه دادستانی بوده که اخیراً هم مورد تأکید ریاست قوه قضائیه قرار گرفته است.

وی افزود: حسب قوانین جاری مدیریت انفال بر عهده حکومت بوده که متاسفانه مدیریتی که باید، انجام نشده و دست بسیاری از سودجویان را باز گذاشته است.

سلیمانی با تأکید بر اینکه باید در حوزه انفال تعاملی بین دستگاه ها و ادارات مختلف شکل بگیرد، ادامه داد: به عنوان مثال شهرداری باید قبل دادن پروانه از منابع طبیعی در خصوص آن ملک استعلام بگیرد و فقط به بررسی کردن سند بسنده نکند.

وی گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و کوچکترین تعللی باعث می شود تا در کوتاه ترین زمان شاهد آسیب های جدی باشیم.

سلیمانی بیان کرد: طی بازدیدی از زیارت به این نتیجه رسیدیم که دستگاه های متولی (آب منطقه ای، منابع طبیعی، محیط زیست، امور اراضی و غیره) در تعیین تکلیف آن منطقه وحدت نظر ندارند و این عامل باعث گله مندی مردم شده است.

وی اضافه کرد: هر اندازه که گله مندی و شکایت از دستگاه ها بیشتر شود به همان اندازه سطح اعتماد مردم کاهش می یابد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان اظهار کرد: یکی از راه های جلب اعتماد مردم و کاهش فساد، کاهش بروکراسی اداری و چرخش نامه است.

سلیمانی گفت: بسیاری از مسائل تحت شعاع برخی از اعمالی است که نسبت به آنها سهل انگاری می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله حجاب اشاره کرد و افزود: در این زمینه اقدامات قضایی و سلبی جواب نمی دهد و باید با اقدامات فرهنگی جلوی گسل این آسیب ها را گرفت.

سلیمانی گفت: اداره نماد حکومت است و حال متأسفانه در برخی از این ادارات شئون اسلامی رعایت نشده و بعضاً به برخی از نمایشگاه ها و اقدامات نمادین بسنده می شود.

عمومی
شناسه : 36770
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا