ارائه گزارش تحویل و تحول شورایاری‌ها بزودی

جهان صنعت نیوز: سید آرش حسینی میلانی در تشریح گام اول یا تهیه گزارش تحویل و تحول شورایاری‌ها گفت: فعالیت هدفمند شورایاری‌ها در دوره پنجم به‌طور جد در دستور کار شورای شهر و ستاد هماهنگی شورایاری‌ها قرار گرفته است تا بتوانیم اصلاحاتی که قبل از انتخابات در اساسنامه شورایاری انجام شد را عملیاتی کنیم.


وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اصلاحات انجام شده در اساسنامه شورایاری‌ها، موظف شدن شهرداری به اخذ نظرات شورایاران در تخصیص بودجه و لحاظ اولویت‌های محلات است، اظهارکرد: باید زمینه تحقق این مهم مهیا شود که برای این منظور تهیه گزارش تحویل و تحول برای هر محله در دستورکار ستاد شورایاری‌ها قرار گرفته است. یکی از اهداف این گزارش احصای اقداماتی است که در دوره قبل توسط شورایاری‌ها انجام شده است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: در این روند اقدامات انجام شده در دوره گذشته ثبت می‌شود که به لحاظ مستندسازی دستاوردهای شورایاری حائز اهمیت است. همچنین آن دسته از اقدامات که نیمه‌کاره مانده است، بررسی مجدد می‌شود تا میان موضوعاتی که وجود دارد، سه مسئله مهم و دارای اولویت را قبل از فصل بودجه مشخص کنند.

حسینی میلانی با بیان اینکه ممکن است مسائل جدید در محله را شورایاری‌های جدید شناسایی و ارسال کنند که می‌توانند در قالب سه مسئله اصلی برای ستاد ارسال شود، تصریح کرد: در تهیه گزارش‌ تحویل و تحول به مکان‌محوری مسائل توجه خواهد شد و شورایاری هر محله روی نقشه محله خود موقعیت مکانی مسائل را مشخص می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت گسترده شورایاری‌ها در ارائه گزارش تحویل و تحول خاطرنشان کرد: گزارش تحویل و تحول با نظر خود شورایاران تهیه خواهد شد. به این ترتیب شورایاری‌ها با تهیه این گزارش، آمادگی قبل از فصل بودجه را کسب می‌کنند و اولویت‌های آنها مشخص و با تعامل شهرداری‌های مناطق امکان پیگیری جدی آن‌ها فراهم می‌شود.

نایب رییس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با بیان اینکه علاوه بر سه مسئله اولویت‌دار سطح محله‌ای موجود در این گزارش، ابرمسئله محله هم شناسایی می‌شود، گفت: این مسئله به آن معنا است که شاید حل مسئله مورد نظر در قالب یک فصل بودجه میسر نباشد یا در ارتباط با سایر محلات یا در سطح منطقه باشد که این موارد هم توسط شورایاران شناسایی و در قالب گزارش مذکور ارسال می‌شود.

حسینی میلانی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان آبان ماه یا نهایتا تا اوایل آذر، این گزارش تهیه شود که گام مهمی از طرح سه گام در شش ماهه دوم سال ۹۸ محسوب می‌شود.

وی در تشریح گام‌های فعالیت شورایاری‌ها اظهارکرد: گام اول تهیه گزارش تحویل و تحول است. گام دوم بودجه محلات است که امیدواریم با کمک شورای شهر مشارکت شورایاران را در فصل بودجه شاهد باشیم و گام سوم هم که در بهمن و اسفند سال جاری پیگیری می‌شود، ارتباط با شهروندان محله و گسترش این ارتباط است.

این عضو شورای شهر در پایان گفت: در گام سوم جشنواره‌ای تحت عنوان «حکایت تهران» برای گسترش ارتباط شورایاری‌ها و شهروندان محلات در نظر گرفته شده که بستر مناسبی برای ارتباط مناسب شورایاری‌ها و شهروندان محلات تهران را فراهم می‌کند.

اخبار برگزیده
شناسه : 59006
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا